شناسهٔ خبر: 48706646 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هشدار پلیس فتا درباره آگهی‌های تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای

مهدی بابایی

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به انتشار آگهی‌هایی با موضوع فروش مودم و تجهیزات دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای هشدار داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ علی‌محمد رجبی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انتشار آگهی‌هایی تحت عنوان فروش مودم و اینترنت ماهواره‌ای گفت: اخیرا برخی افراد سودجو در سایت های درج آگهی و برخی دیگر از شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار آگهی‌ها و تبلیغات مربوط به  فروش مودم و تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای کرده‌اند و علاوه بر آن اقدام به بازنشر محتوا و ایجاد شایعه در بین کاربران این فضا نیز کرده‌اند.

وی ادامه داد: سودجویان با عباراتی نظیر «هم اکنون امکان استفاده از خدمات اینترنت ماهواره ای در کشور فراهم شده است»، «دسترسی رایگان به اینترنت جهانی» و ... اقدام به جلب توجه و سوءاستفاده از کاربران کرده و حتی در مواردی مبالغی را نیز از آنها اخذ کرده‌اند، در حالی که بررسی‌ها نشان می دهد که عمده این آگهی ها جعلی بوده و اغلب کلاهبرداران و سودجویان با ادعای رایگان بودن سرویس برای کاربران ایرانی سعی در فریبکاری و اغفال هموطنان دارند.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا از سایت‌های درج آگهی اینترنتی خواست که حساسیت بیشتری در انتشار تبلیغات دروغین داشته باشند ودر عین حال از مردم نیز خواست که در  صورت اطلاع از هرگونه کلاهبرداری در فضای مجازی در خصوص فروش تجهیزات اینترنت ماهواره ای، موضوع را به پلیس فتا اطلاع دهند.

به گفته رجبی، علاوه بر این موارد، تیم‌های گشت و رصد سایبری پلیس فتا نیز بر این فضا نظارت داشته و با موارد تخلف برخورد خواهند کرد.

انتهای پیام

نظر شما