شناسهٔ خبر: 48706494 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

ضرر کرونا به کتاب فروشی های شیراز/ تاثیر مثبت طرح های فصلی

شیراز - رئیس اتحادیه کتاب فروشان شیراز گفت: کتابفروشان در دوران کرونا بارها مجبور به تعطیلی شدند و ضررهای زیادی کردند اما طرح‌های فصلی فروش کتاب تا حد زیادی به آن‌ها کمک کرد.

صاحب‌خبر -

محمدعلی زعفرانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتاب‌فروشی‌ها «طرح‌های فصلی فروش کتاب» اظهار کرد: طرح «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» در زمان خوب و مناسبی برگزار می‌شود و با توجه به افزایش قیمت‌ها در طول یکی – دو سال گذشته و همچنین بررسی آمار اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب در طول سال‌های اخیر در این دوره شاهد تفاوت چشم‌گیری هستیم.

وی با اشاره به افزایش بودجه و سقف خرید کتاب، توضیح داد: این کار بسیار هوشمندانه و درست بود زیرا در زمانی که قیمت کتاب‌ها بالا رفته بهترین اقدام برای حمایت از مردم و کتابفروشان به شمار می‌آید.

رئیس اتحادیه کتاب فروشان شیراز تصریح کرد: به نظرم با توجه به شرایط کنونی هنوز هم این امکان وجود دارد که سقف خرید بیشتر شود زیرا با این کار قطعاً استقبال مردم از چنین طرحی گسترده‌تر خواهد بود.

وی درباره استقبال کتابفروشی‌های شیراز از طرح‌های فصلی فروش کتاب، بیان کرد: در این مدت کتابفروشان از شرایط و موقعیتی که اکنون در سایه این طرح برایشان به وجود آمده به خوبی استفاده کرده‌اند و شیراز همواره در این طرح‌ها آمار خوبی از نظر سهم فروش و مشارکت کتابفروشی‌ها دارد.

زعفرانی به کمک طرح‌های فصلی فروش کتاب برای رفع رکود کاری کتابفروشان اشاره کرد و گفت: کتابفروشان در این مدت چندین بار به مدت‌های زیاد مجبور به تعطیلی شدند و ضررهای زیادی کردند و برخی از آن‌ها با حضور در شبکه‌های مجازی به فروش خود ادامه دادند اما طرح‌های فصلی فروش کتاب تا حد زیادی به آن‌ها کمک کرد

نظر شما