شناسهٔ خبر: 48706326 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عربستان تاریخ صدور حکم بازداشت‌شدگان اردنی و فلسطینی را اعلام کرد

رئیس کمیته بازداشت شدگان اردنی و فلسطینی در عربستان اعلام کرد که مقامات سعودی تاریخی را برای صدور حکم این بازداشت شدگان تعیین کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الواقع السعودی، رئیس کمیته بازداشت شدگان اردنی در عربستان سعودی تصمیم ناگهانی مقامات ریاض در رابطه با پرونده بازداشت شدگان اردنی و فلسطینی را که نزدیک به دو سال در اختیار داشتند ، فاش کرد.

« خضر المشایخ» رئیس کمیته بازداشت شدگان اردنی در عربستان سعودی اعلام کرد که مقامات سعودی هفته آینده را به عنوان تاریخی برای صدور حکم علیه بازداشت شدگان اردنی و فلسطینی در عربستان تعیین کرده‌اند و این تصمیم به طور ناگهانی صادر شد.

وی در ادامه افزود که عربستان روزهای یکشنبه آینده تا پنجشنبه را به عنوان تاریخ صدور حکم بازداشت شدگان تعیین کرده ، به طوری که آنها به گروه‌های مختلف تقسیم می‌شوند.

هیچ اظهارنظر رسمی در این زمینه از سوی مقامات اردنی و سعودی صورت نگرفته ، اما این تصمیم مصادف با سفر رسمی «فیصل بن فرحان»، وزیر خارجه عربستان به اردن است که در این سفر با «عبدالله دوم» پادشاه اردن دیدار کرد.

رژیم سعودی از مارس 2018 شروع به بازداشت عده‌ای از فلسطینیانی کرد که از سال‌ها قبل در عربستان اقامت داشته‌اند. آوریل 2019 «محمد الخضری» نماینده سابق جنبش حماس – که قریب 2 دهه مسئول ارتباط بین حماس و عربستان بود- و پسر بزرگش، «هانی الخضری» نیز توسط دستگاه امنیتی عربستان دستگیر شدند. بسیاری از فلسطینیانی که بازداشت شده بودند تابعیت اردنی داشتند. تعداد این افراد قریب به 70 نفر بود.

این درحالی است که رژیم سعودی از زمان آغاز بحث درباره پرونده بازداشت شدگان فلسطینی در عربستان هیچ گونه اظهار نظر یا توضیحی ارایه نکرده است.

جنبش حماس بارها از عربستان سعودی برای آزادی بازداشت‌شدگان فلسطینی درخواست کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما