شناسهٔ خبر: 48706199 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

هر مبتلا به کرونای دلتا چند نفر را درگیر می‌کند؟

رکنا: رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به به دامنه و علائم گسترده کرونای دلتا و کمتر بودن دوره کمون آن، بر لزوم رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی و واکسیناسیون برای مقابله با بیماری تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

حدود یک ماه است موج پنجم کرونا بر مبنای همه گیری کرونای دلتا در ایران آغاز شده است. کرونای دلتا همان کرونای هندی است. شیوع کرونای دلتا از جنوب کشور آغاز شد. سیستان و بلوچستان و هرمزگان اولین استان هایی بودند که با کرونای دلتا درگیر شدند. کرونای دلتا بسیار مسری تر از کرونای انگلیسی و چینی است.

به گزارش رکنا و به نقل از ایسنا، دکتر مهران احمدی بلوطکی، رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز اظهار کرد: دامنه علائم سوش دلتا زیاد است یعنی هر علامتی حتی آبریزش بینی یا سر درد، نشانه‌ای از ابتلا به کرونا است.

وی افزود: دلتا به سرعت افراد یک خانواده را درگیر می‌کند به گونه‌ای که اگر یکی از اعضای خانواده به کرونای دلتا مبتلا شود، می‌تواند در مدت کمتر از ۴۸ ساعت تمام اعضای خانواده را درگیر کند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز بیان کرد: ۶۰ تا ۷۰ درصد موارد ابتلا در مراسم عزا و عروسی و دورهمی‌ها رخ می‌دهد. در سوش دلتا هر فرد مبتلا در مدت ۴۸ ساعت می‌تواند ۱۰ نفر را مبتلا کند و تنها، رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی و واکسیناسیون می‌تواند در برابر آن ایمنی ایجاد کند.

احمدی بلوطکی گفت: با توجه به دامنه و علائم گسترده دلتا و کمتر بودن دوره کمون آن، احتمال غالب شدن این سوش وجود دارد اما اعلام قطعی آن نیازمند بررسی‌های بیشتری است.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

  • ماجرای عجیب حقوق ۳۵۰ میلیونی روحانی/ او دستمزد نجومی می‌گیرد؟

    ماجرای عجیب حقوق ۳۵۰ میلیونی روحانی/ او دستمزد نجومی می‌گیرد؟

آیا این خبر مفید بود؟
1 1

نظر شما