شناسهٔ خبر: 48705782 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انگلیس: حادثه کشتی بندر فجیره پایان یافت!

انگلیس فضاسازی ساختگی ربایش یک کشتی در سواحل امارات را با اعلام اینکه ربایندگان عرشه کشتی را ترک کرده اند، پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، مرکز عملیات کنترل نیروی دریایی انگلیس اعلام کرد ربایندگان نفتکش  «آسفلت پرینسس»، در سواحل امارات این کشتی را ترک کردند.

مرکز عملیات کنترل دریایی انگلیس دقایقی پیش اعلام کرد نفتکشی که روز گذشته به ادعای لندن در سواحل امارات ربوده شد، در همان نقطه از سوی ربایندگان ترک شد.

لندن در حالی از پایان عملیات ربایش در بندر امارات خبر می‌دهد که عصر دیروز مرکز عملیات تجارت دریایی انگلیس بدون ارائه هیچگونه مستنداتی مدعی شد حادثه‌ای ربایش یک کشتی در سواحل امارات روی داده است.

وزارت دفاع انگلیس نیز به سرعت حادثه در سواحل امارات را تائید کرد. در ادامه این فضاسازی رسانه‌ای خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شد ۴ کشتی در خلیج عمان که همگی نفتکش هستند، از کنترل خارج شدند. روزنامه تایمز انگلیس نیز به نقل از منابع آگاه خود به جمع مدعیان کشتی ربایی در دریای عمان پیوست و اعلام کرد احتمالا ایران در پس ربایش کشتی‌ها در خلیج عمان است.

این فضاسازی بی سند و مدرک انگلیسی همچنان ادامه داشت و وزارت خارجه این کشور اعلام کرد با قید فوریت درباره فرضیه اقدام نظامیان ایرانی در ربایش کشتی در خلیج عمان تحقیق می‌کنیم. خبرگزاری رویترز نیز به نقل از منابع امنیتی مدعی شد نیرو‌های تحت حمایت ایران یک کشتی را در خلیج عمان توقیف کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، اما در پاسخ، اخبار منتشر شده در مورد بروز حوادث امنیتی پی در پی برای کشتی‌ها در منطقه خلیج فارس و دریای عمان را کاملا مشکوک دانست و نسبت به هر گونه فضاسازی کاذب برای اهداف خاص سیاسی هشدار داد.

انتهای پیام/

نظر شما