شناسهٔ خبر: 48705044 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

طی 4 ماه نخست سال جاری ثبت شد

مراجعه بالغ بر ۲۱ هزار وسایل نقلیه سنگین به مراکز معاینه فنی در آذربایجان غربی

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت : تا پایان تیر ماه سال جاری بالغ بر ۲۱ هزار وسایل نقلیه سنگین به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند.

صاحب‌خبر -

فروغ فاریابی با اشاره به فعالیت ۷ مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین در سطح استان اظهار کرد : طبق آمار تا پایان تیر ماه سال جاری بالغ بر ۲۱ هزار وسایل نقلیه سنگین به این مراکز مراجعه کردند که از این تعداد نزدیک به ۲۰ هزار وسیله نقلیه سنگین از تست های مربوطه قبول و بالغ بر ۱۵۵۰ وسیله نقلیه سنگین رد شدند.

فاریابی افزود: هفت مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین استان شامل دو مرکز در شهرستان ارومیه و پنج مرکز دیگر در هر کدام از شهرستانهای سلماس ، مهاباد ، خوی ، میاندوآب و بوکان است که در چهار ماهه نخست سال جاری بیشترین پذیرش وسایل نقلیه سنگین جهت معاینه فنی به ترتیب در شهرستانهای ارومیه ، خوی و مهاباد انجام گرفته است.

وی به انجام انواع آزمایش های فنی در این مراکز اشاره نمود و گفت : در این مراکز انواع آزمایشات از قبیل : آزمایش میزان آلایندگی ، میزان صدا ، تست سرعت ، تست ترمزها ، نور چراغ ها ، باک غیر استاندارد ، آج لاستیک و سایر آزمایشهای فنی مشابه از وسایل نقلیه سنگین گرفته می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی وی اظهار کرد:  عمده وسائل نقلیه سنگین که به‌ مراکز معاینه فنی مراجعه نموده اند شامل انواع کشنده ، کامیون ، بارگیر،  کامیونت ، اتوبوس و مینی بوس بوده و  بیشترین دلایل ردی وسایل نقلیه سنگین از مراکز فنی مشکلات مربوط به سیستم ترمزها و آلایندگی و میزان کدری دود بوده است. 

انتهای پیام

نظر شما