شناسهٔ خبر: 48705034 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هوای زنجان گرم می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان، گفت: دمای هوای این استان از روز جمعه روند افزایش داشته و تا پایان هفته گرم خواهد بود.

صاحب‌خبر -

حسین سلطانی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: دمای فعلی هوای شهر زنجان ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۱ درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.

وی، اظهار داشت: صبح امروز /چهارشنبه ۱۳ تیر ماه جاری/ آسمان زنجان قسمتی ابری تا ابری بوده اما از بعدازظهر و غروب نیز در برخی مناطق استان رگبار باران توام با رعد و برق پیش بینی می شود که مدل های هواشناسی نشان می دهد بیشترین بارش در نواحی شهرستان ماهنشان اتفاق خواهد افتاد.

سلطانی، تصریح کرد: بارش ها تا روز جمعه /۱۵ مرداد ماه جاری/ در این استان جریان خواهد داشت اما روز شنبه این سیستم بارشی تضعیف شده و روز یکشنبه نیز بطور کامل از منطقه زنجان خارج خواهد شد.

وی با بیان اینکه میزان اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته زرین رود از توابع شهرستان خدابنده با میزان دمای ۱۵+ درجه سانتیگراد و گیلوان در شهرستان طارم نیز با دمای ۳۵ درجه سانتیگراد به ترتیب خنکترین و گرمترین نقاط این استان گزارش شدند.

در حال حاضر استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقرند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

نظر شما