شناسهٔ خبر: 48704791 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

50 درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف زنجان به سازش منجر شد

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: بیش از 50 درصد پرونده‌های قابل سازش به رضایت منجر شده که شوراهای حل اختلاف استان رتبه اول را در صلح و سازش، سال 99 کسب کرده است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان ضمن اشاره به فعالیت شوراهای حل اختلاف استان زنجان اظهار کرد: صلاح ذات البین از فضائل اخلاقی است، پس وقتی بین دو نفر سازش ایجاد می‌شود این کار از یکسال نماز و روزه افضل و برتر است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: ستاد صبر به طور اختصار از سه کلمه صلح، بخشایش و رضایت تشکیل شده است که به منظور ارتقای فرهنگ صلح و سازش تشکیل شده است و ماهیت ستاد صبر در واقع ساماندهی و ارتقای فرهنگ سازش در جامعه است.

رئیس شورای قضایی استان زنجان تاکید کرد: ستاد صبر از افرادی همچون ائمه جمعه، اعضای شورای حل اختلاف، صلح یاران و مسؤولان ادارات و سازمان‌ها و همه افرادی که هدف آنها صلح و سازش است، تشکیل است.

 صادقی نیارکی با تاکید بر اینکه همه برای ایجاد صلح و سازش وظیفه داریم، گفت: باید فرهنگ صلح و سازش را ارتقاء بخشیم که گاهی کوتاهی برخی از مسؤولان یک اتفاقات ناخوشایندی برای مردم به وجود می‌آورد که نمونه آنرا در استان خوزستان دیدیم که این امر مورد اعتراض مقام معظم رهبری هم واقع شد.

رئیس ستاد صبر استان زنجان بر استفاده از ظرفیت همه ارگان‌ها و سازمان‌ها برای گسترش فرهنگ صلح و سازش تاکید کرد و افزود: ستاد صبر باید تفاهم نامه‌ای با شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه منعقد کند که این موضوع در دستور کار ائمه جمعه قرار گیرد، تا از ظرفیت آن برای گسترش فرهنگ صلح و سازش استفاده کنیم و باید ارتقای فرهنگ سازش را در موضوع خطبه‌ها قرار دهیم.

وی افزود: همچنین در ارتقای فرهنگ صلح و سازش از ظرفیت رسانه ملی به خصوص صدا و سیما که آمادگی در این زمینه وجود دارد و باید از ظرفیت‌ حلقه‌های صالحین و بسیج حقوقدانان بهره‌مند شد.

صادقی نیارکی گفت: بیش از ۵۰ درصد پرونده‌های قابل سازش به رضایت منجر شده که شوراهای حل اختلاف استان رتبه اول را در صلح و سازش در سال ۹۹ کسب کرده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان یادآور شد: باید فرهنگ گذشت را گسترش دهیم که این امر هم خیر دنیا و هم خیر آخرت را بدنبال خواهد داشت.

وی اظهار کرد: مردم استان زنجان مردم صلح دوستی هستند و شوراهای حل اختلاف در زمینه صلح و سازش رتبه‌های برتر کشوری را دارد که این نشان از اهمیت صلح و سازش نزد مردم زنجان است.

انتهای پیام/73005/ق

نظر شما