شناسهٔ خبر: 48704510 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس بنیاد مسکن خراسان جنوبی:

هزار و ۴۳۰ نفر در طرح اقدام ملی مسکن شروع به کار ساخت کردند

بیرجند- رئیس بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: هزار و ۴۳۰ نفر در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت خراسان جنوبی شروع به کار ساخت در طرح اقدام ملی مسکن کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

علی اصغر آسمانی مقدم در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت خراسان‌جنوبی به ظرفیت سه هزار و ۴۱۶ واحد زمین تخصیص داده شده است.

رئیس بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه متقاضیانی که برای دریافت زمین اقدام کردند دو هزار و ۹۱۰ نفر بودند، بیان‌کرد: تاکنون هزار و ۴۶۴ پروانه ساختمانی در طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت صادر شده است.

آسمانی مقدم افزود: برای صدور پروانه ساختمانی تنها در شهرستان طبس مشکلاتی وجود دارد که شهرداری به دلیل آماده سازی و … پروانه‌ای صادر نکرده است ولی در بقیه شهرهای خراسان‌جنوبی چنین مشکلی برای متقاضیان ساخت مسکن وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سؤال که برخی از شهروندان خراسان‌جنوبی معتقدند زمین‌های اختصاص داده شده در طرح اقدام ملی مسکن جانمایی مناسبی ندارد، گفت: من این نکته را به شدت تکذیب می‌کنم چرا که در بسیاری از شهرها چون نهبندان و طبس در این طرح در نقاط بسیار خوب شهر اختصاص یافت و جانمایی نامناسب صحت ندارد.

رئیس بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی یادآور شد: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت تاکنون هزار و ۴۳۰ نفر نیز شروع به کار کردند که این روند ادامه خواهد داشت و امیدواریم از این طریق بسیاری از هم استانی‌های عزیز صاحب خانه شوند.

آسمانی مقدم گفت: در خراسان‌جنوبی به جز شهر بیرجند (به واسطه دارا بودن جمعیتی بالای ۱۰۰ هزار تکلیف بر عهده بنیاد مسکن نیست) به اعتقاد من در همه طرح‌های مسکن دولت‌ها چه مسکن مهر و چه طرح اقدام ملی مسکن زمین و تسهیلات به اندازه کافی وجود داشته و دارد و در این زمینه مشکلی نداشته‌ایم.

وی یادآور شد: اگر در این طرح‌ها کسی صاحب خانه نشده است یا به واسطه پایین بودن توان اقتصادی وجه کافی نداشته و یا سهل انگاری کرده است.

رئیس بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی گفت: در پاره‌ای از موارد در شهرهای کم جمعیت و مناطق روستایی خراسان‌جنوبی، متقاضی برای تسهیلاتی که در نظر می‌گیریم وجود ندارد که این موضوع نیز دلایل متعددی دارد.

آسمانی مقدم اظهارکرد: به عنوان مثال برای ۶ هزار واحد سال گذشته که ۳۰ میلیون نیز وام بلاعوض می‌دادیم بسیاری از افراد اقدام نکرده و متقاضی نشدند.

نظر شما