شناسهٔ خبر: 48704362 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

عضو هیات رییسه مجلس تشریح کرد؛

جزییات جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت در مجلس

علیرضا سلیمی از افزایش تعداد جلسات علنی مجلس برای تسریع بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رییس‌جمهور، در صورت نیاز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علیرضا سلیمی عضو هیات‌رییسه مجلس، با بیان اینکه اگر رییس‌جمهور لیست وزرای پیشنهادی خود را فردا (پنج شنبه ۱۴ مرداد) و پس از مراسم تحلیف به مجلس ارائه دهد، مجلس بررسی برنامه‌های آنان را به سرعت آغاز می‌کند، گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری تأکید فرمودند که تشکیل دولت به تأخیر نیفتد مجلس به سرعت کار بررسی صلاحیت وزاری پیشنهادی را آغاز خواهد کرد.

وی با اعلام اینکه طبق آیین نامه داخلی مجلس پس از معرفی وزرا به مجلس و اعلام وصول اسامی در جلسه علنی کار بررسی صلاحیت‌ها در کمیسیون‌های تخصصی مجلس آغاز می‌شود، ادامه داد: کمیسیون‌های تخصصی یک هفته فرصت دارند که صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی کنند.

نماینده محلات در مجلس با تاکید براینکه پس از بررسی صلاحیت وزرا در کمیسیون این موضوع در دستور کار پارلمان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: اگر فردا کابینه به مجلس معرفی شود احتمالا جلسه رأی اعتماد به اعضای کابینه در صحن مجلس از روز شنبه ۲۳ مرداد ماه آغاز و تا سه‌شنبه ۲۶ مردادماه ادامه پیدا کند.

عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه جلسات رای اعتماد به وزرای پیشنهادی در دو نوبت برگزار خواهد شد، اظهارکرد: در صورت نیاز و با تصمیم و تصویب مجلس کار در شیفت سوم نیز ادامه خواهد یافت.

برچسب‌ها:

نظر شما