شناسهٔ خبر: 48704280 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فراخوان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با هدف شناسایی استعدادهای هنری

دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین، با همکاری امام محلات مساجد اقدام به شناسائی و ثبت گروه‌های نمایشی بچه‌های مسجد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سید قاسم قوامی، مسؤول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین گفت: فراخوان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به‌منظور استعدادیابی، شناسایی، کشف و جذب نمایشگران مسجدی صورت گرفته است.

وی به پرورش استعدادهای درخشان در قالب برگزاری دوره‌‌های آموزشی اشاره کرد و افزود: آشنایی با مبانی هنر نمایش، نمایش‌نامه ‌نویسی، کارگردانی و بازیگری از جمله موضوعاتی است که در کارگاه‌های آموزشی به آن خواهیم پرداخت و پس از پایان آموزش‌های لازم، گروه‌ها شناسائی شده و ثبت می‌شوند.

قوامی ادامه داد: پس از شناسایی و ثبت گروه‌ها، مجموعه نمایش‌نامه‌های 6 جلدی تئاتر بچه‌های مسجد و دیگر متون نمایشی، در اختیار گروه‌ها قرار گرفته و تولید آثار نمایشی در مساجد آغاز می‌گردد. در ادامه نیز نمایش‌های تولیدی توسط کارشناسان واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان، بازبینی و ارزیابی شده و گروه‌ها از راهنمائی، کمک و مشاورهٔ کارشناسان نمایش بهره‌مند می‌شوند.

مسؤول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین معرفی گروه‌های برتر برای شرکت در رویدادهای نمایشی را از دیگر ویژگی‌های این فراخوان عنوان کرده و اظهار کرد: گروه‌های نمایشی برتر پس از گذراندن مراحل آموزشی و دریافت امتیازات لازم، با پشتیبانی مالی که توسط حوزه هنری قزوین صورت می‌گیرد در قالب همایش استانی در مساجد استان اجرای نمایش خواهند داشت و نمایش‌های برتر در همایش‌ها و جشنواره‌های استانی از جمله جشنوارهٔ استانی تئارستان، همایش استانی تئاتر آپارتمانی، همایش استانی تئاتر کارگران، همایش استانی تئاتر روستا و جشنوارهٔ استانی تئاتر محله حضور خواهند داشت.

قوامی به مؤلفه‌های انتخاب و گزینش نمایش برای اجرا در مسجد پرداخت و گفت: تعداد اجرا، تعداد مخاطب، نحوهٔ تبلیغ و اطلاع‌رسانی، چگونگی ارتباط با مخاطب، موضوع و مضمون مرتبط با نمازگزار، تناسب نمایش با محیط مسجد، ابتکار و خلاقیت در استفاده از فضا و امکانات موجود در مسجد از جمله مؤلفه‌های انتخاب و گزینش نمایش برای اجرا در مسجد است.

وی طرح معضلات و مشکلات محله با استناد به آموزه‌های دینی، معرفتی و سخنان و رفتار و اعمال پیامبر رأفت و ائمهٔ اطهار علیهم‌السلام را از موضوعات اصلی و اولویت‌دار نمایش‌های مسجدی عنوان کرده و تأکید کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین به نشانی https://artqazvin.ir/ و تکمیل فرم مربوطه در این فراخوان شرکت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما