شناسهٔ خبر: 48703960 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۵ آبشخور جدید در زیستگاه‌های ثلاث باباجانی احداث شد

کرمانشاه - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ثلاث باباجانی گفت: از ۲ ماه پیش با هدف صیانت از محیط زیست و حیات وحش منطقه، پویش ساخت آبشخور در این شهرستان آغاز شده و ۵۵ آبشخور جدید در زیستگاه‌های حساس جانمایی و احداث شده و به صورت مرتب آبدهی می‌شود.

صاحب‌خبر -

«هیوا بهرامی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در این مدت بیش از ۲۵ دهنه چشمه و آبشخور قدیمی نیز احیا و بازسازی شده است.

وی ضمن قدردانی از فعالان محیط زیستی منطقه تصریح کرد: اولویت اول احیا و بازسازی چشمه ها و آبشخورهای قدیمی است و چنانچه این چشمه ها خشک شده اند آبشخورهای جدید در نزدیکی همین آبشخور های قدیمی احداث می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ثلاث باباجانی تاکید کرد: آبشخورهای جدید از روستاها و مراکز تجمع انسانی دور باشد و در مسیر حرکت دامها نباشد چرا که استفاده مشترک حیات وحش و دامها از آبشخور خطر بروز بیماریهای مشترک را بالا می برد.

بهرامی تاکید کرد: برای ساخت آبشخورها از مواد طبیعی مانند سنگ، چوب و خاک استفاده شود و در صورت استفاده از مواد پلاستیکی پس از پایان فصل گرما نسبت به جمع آوری آنها اقدام شود.

وی گفت: آدرس آبشخورهای احداثی در اختیار محیط زیست منطقه قرار دهند تا تمهیدات لازم برای پایش آنها صورت گیرد.

بهرامی اضافه کرد: شهرستان ثلاث باباجانی یکی از کانون های مهم تنوع زیستی در سطح استان کرمانشاه هم از نظر گیاهی و تنوع جانوری می باشد و گونه های شاخصی مانند کل و بز، پلنگ، خرس قهوه ای ،سنجاب ایرانی ، کفتار ، گرگ و سایر پستانداران در زیستگاههای این شهرستان وجود دارد.

شهرستان ثلاث باباجانی حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت دارد و دارای سه بخش مرکزی، ازگله و زمکان با ۲۰۹ روستاست که ۱۶۷ روستای آن دارای سکنه است.

نظر شما