شناسهٔ خبر: 48703887 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

محقق چینی: واکسیناسیون سرعت انتشار ویروس را کاهش می‌دهد/ هیچ واکسنی ۱۰۰ درصد از عفونت جلوگیری نمی‌کند

متخصص بیماری‌های مسری مستقر در شانگهای گفت: اگر کسانی که با موارد تایید شده تماس دارند واکسینه شوند، شیوع ویروس به طور چشمگیری کاهش می‌یابد، ضمن اینکه هیچ واکسنی وجود ندارد که بتواند ۱۰۰ درصد از عفونت جلوگیری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، ژانگ ونهونگ، متخصص بیماری‌های مسری مستقر در شانگهای روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره کووید ۱۹ گفت: واکسیناسیون کامل به کاهش انتشار SARS-CoV-۲ کمک می‌کند، ویروسی که باعث همه گیری کووید ۱۹ شد.

ژانگ ونهونگ ادامه داد: «در بین همه واکسن‌ها، هیچ واکسنی وجود ندارد که بتواند ۱۰۰ درصد از عفونت جلوگیری کند؛ اجتناب ناپذیر است که برخی از گروه‌های پرخطر که واکسن‌های کووید  ۱۹ دریافت کرده‌اند آلوده شوند. این همان چیزی است که ما آن را اثر محافظتی واکسن می‌نامیم».

متخصص بیماری‌های مسری مستقر در شانگهای افزود: تا کنون ، بیش از ۳ میلیارد دز واکسن کووید ۱۹در سراسر جهان تزریق شده و عفونت‌های شدید پس از دریافت واکسن بسیار نادر بوده است.

وی اشاره کرد، مهمتر این است که بدون واکسیناسیون، شیوع ویروس به شدت گسترش می‌یابد؛ بررسی‌ها نشان می دهد اگر کسانی که با موارد تایید شده تماس دارند واکسینه شوند، شیوع ویروس به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

ونهونگ، کارشناس بیماری‌های عفونی در شانگهای که در رسانه‌های چینی چهره‌ای شناخته شده است پیش از این گفته بود: اگر هدف کاهش سرعت انتشار ویروس و کاستن از شمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری کووید باشد، واکسن چینی می‌تواند تا حدی ایمنی ایجاد کند.

انتهای پیام/ 

نظر شما