شناسهٔ خبر: 48703612 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

قربانیان کرونا در استان سمنان به 1193نفر رسیدند

سخنگو و جانشین ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان از مرگ چهار بیمار کرونایی دیگر در اثر ابتلا به کووید۱۹ طی شبانه روز گذشته در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حبیب الله خجسته پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای شیوع بحران کووید۱۹ تاکنون در مجموع یک‌هزار و 193 نفر در این استان قربانی این همه‌گیری عالم‌گیر شدند.

وی از شناسایی 365 مبتلای جدید طی شبانه‌روز گذشته در استان خبر داد و اظهار کرد:  با شناسایی این بیماران، شمار مبتلایان به کروناویروس در این استان از ابتدای بحران کرونا تاکنون به 48 هزار و 239 نفر رسید.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به ترخیص 68 بیمار کرونایی پس از کسب سلامتی در شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: تاکنون افزون بر 12 هزار 387 بیمار بستری شده پس از بازیابی سلامتی خود با حال عمومی مناسب از بیمارستان‌های هر دو دانشگاه استان ترخیص شدند.

خجسته‌پور با اشاره به شمار بستری‌های فعلی در مجموعه تحت پوشش هر دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود تصریح کرد: در حال حاضر در مجموع 540 بیمار مبتلا به کرونا در بخش‌های کرونای بیمارستان‌های استان بستری هستند.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در استان اضافه کرد: از 48 هزار و 239 بیمار مثبت کرونایی در مناطق تحت پوشش دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود در مجموع 36 هزار و 435 نفر از مبتلایان قطعی به صورت سرپایی شناسایی شند.

جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا دراستان ضمن هشدار در خصوص رشد مبتلایان و بستری‌ها در این استان از عموم شهروندان استان خواست با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و اجتناب از حضور در هرگونه دورهمی و...،به یاری مدافعان سلامت برای مقابله موثرتر با این همه‌گیری بشتابند.

وی یاداوری کرد: از هشت شهرستان استان دو شهرستان در وضعیت زرد، یک شهرستان در وضعیت نارنجی و مابقی در وضعیت قرمز کرونایی هستند.

انتهای پیام

نظر شما