شناسهٔ خبر: 48703329 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بحران کرونا در هرمزگان به بخش درمان رسید/نیاز فوری به پرستار در 5 شهرستان

شیوع کرونای هندی در هرمزگان باعث بحران و کمبود شدید پرستار در 5 شهرستان هرمزگان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،لیلا شریفی، مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به کمبود شدید پرستار در بیمارستان ها و بخش‌های درمان کرونا در استان گفت: اکنون بخش درمان استان نیاز فوری به ۷۰ پرستار با اولویت شهرستان‌های بندرعباس، میناب، بندرلنگه ، قشم و پارسیان دارد.

شریفی افزود: همچنین در دو هفته گذشته ۲۷ پرستار داوطلب با هماهنگی معاونت پرستاری وزارت بهداشت از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌های دیگر در بخش هایکرونای استان حضور داشته اند که با توجه به پایان ماموریت این پرستاران بحران کمبود نیرو شدید‌تر می‌شود.

او با اشاره به فراخوان جذب پرستار در هرمزگان گفت: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان هرمزگان از تمامی پرستاران تلاشگر (اعم از فارغ التحصیلان جدید، شاغلان بخش خصوصی و بازنشستگان رشته پرستاری ) سراسر کشور به منظور خدمت رسانی به بیماران در بخش‌های کرونا با شرایط و مزایای ویژه دعوت به همکاری می‌کند و داوطلبان می‌توانند در صورت تمایل با شماره موبایل ۰۹۳۹۴۷۱۷۵۰۶ تماس بگیرند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: شرایط ویژه جذب پرستار نیز شامل پرداخت حق الزحمه به صورت ساعتی (به ازای هر ساعت ۵۰/۰۰۰ تومان)، تامین محل اسکان و استراحت در هتل، تامین غذا و میان وعده در سه وعده، تامین سرویس ایاب و ذهاب در سطح شهر تا محل کار و تامین و پرداخت هزینه بلیط رفت و برگشت به شهرستان محل اقامت است.

شریفی افزود: دانشجویان ترم ۶ پرستاری به بعد نیز می‌توانند به صورت کار دانشجویی در بخش‌های درمانی فعال شوند.

او گفت:امکان جذب نیرو‌های شرکتی پرستاری و تمدید طرح پرستاران نیز در استان وجود دارد و از زمان شروع کرونا تاکنون ۲۵۶ کارشناس پرستاری , ۹۰ کمک پرستار , ۱۵ بهیار , 40کارشناس اتاق عمل , ۴۱ کارشناس هوشبری به صورت طرح، تمدید طرح، شرکتی ویا قراردادی جذب شده است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: اکنون به ازای هر ۴ تخت مراقبت‌های ویژه یک پرستار و به ازای هر ۱۰ تخت بیماران بستری شده یک پرستار خدمت رسانی می‌کند.

شریفی گفت: اکنون ۱۳۰۰ تخت بیمارستانی در استان به بیماران کرونایی اختصاص دارد و با توجه به افزایش بستری‌ها نیاز شدید به تخت و نیرو در روز‌های آینده وجود دارد.

انتهای پیام/ا

نظر شما