شناسهٔ خبر: 48702051 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مافیای کنکور؛ مغازه‌ای به اسم تعاونی سنجش ساخته شده است

یک مشاور آموزشی و کارشناس کنکور گفت: خود سنجش اعلام کرده که برخی سوالات خارج از کتاب بوده است،همه می‌دانند که سنجش امسال چه کار کرد. این اتفاق قبل از کنکور هم در آزمون‌های سنجش که برای تعاونی سازمان سنجش است، رخ داده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، مجید متینی گفت: یعنی به طور ساده کسی که مسئول برگزاری بزرگترین آزمون کشور است، مغازه‌ای به اسم تعاونی سنجش ساخته است و هیچ نهاد دولتی هم با آن مخالفت نکرده است.

او افزود: واقعا برای هیچکسی این سوال به وجود نیامده که آیا برگزار کننده کنکور اجازه دارد که آزمونی به اسم آزمون سنجش برگزار کند یا نه. درجه سختی و ترتیب سوالات کنکور شبیه آزمون سنجش است، اگر درسی در آزمون سنجش سخت باشد در کنکور هم سخت‌ می‌شود. این یکی از بزرگترین و علنی‌ترین خیانت‌های رخ داده در سیستم آموزشی کشور است، اما به نظر من مشکل خیلی از عمیق‌تر از این حرف‌هاست.

این کارشناس کنکور گفت: سال‌های قبلی هم سنجش در این داستان بود، سنجش قبل از کنکور چهار آزمون برگزار می‌کند که از این چهار آزمون می‌تواند روند سوالات کنکور را پیدا کنید. حتی هر سال برخی از سوالات آزمون سنجش به شکل مشترک و تکراری درکنکور قرار می‌گیرد.مسئله تعاونی است که درسازمان سنجش وجود دارد، این‌ها که برگزارکننده بزرگترین آزمون کشور هستند نباید خودشان آزمون جانبی برگزار کنند. اساس این کار غلط است.

مشروح این گفت‌وگو را اینجا بخوانید.

۴٧۲۳۷

برچسب‌ها:

نظر شما