شناسهٔ خبر: 48701953 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تخصیص اعتبار ویژه برای پالایشگاه سوخت سبز باشت

با رایزنی های استاندار کهگیلویه و بویراحمد با وزیر صمت ۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای پالایشگاه بیواتانول باشت مصوب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حشمت الله صمیمی معاون اقتصادی استاندار این استان گفت: با رایزنی های انجام گرفته اخیر استاندار با وزیر صمت ۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای بیواتانول باشت مصوب شد.

حشمت الله صمیمی افزود: در دیدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد با وزیر صنعت، معدن و تجارت پیرامون حل مشکلات طرح های صنعتی استان نشست های مختلفی در وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ( ایدرو ) داشتیم.

او بیان کرد: طرح پالایشگاه سوخت سبز «بیواتانول» شهرستان باشت یکی از طرح های مهمی است که استاندار با جدیت پیگیر حل مشکل آن بود.

صمیمی حجم سرمایه گذاری این پروژه  که جزو پروژه های مهم کشور و استان است، حدود یک هزار میلیارد تومان است.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باتوجه به اینکه مواد اولیه این کارخانه ذرت دانه ای است می تواند کمک شایانی به بخش کشاورزی منطقه داشته باشد و محصول این کارخانه نیاز ۱۰۰ درصد داخل کشور است.

صمیمی بیان کرد: امکان صادرات این محصول به صورت ۱۰۰ در صد وجود دارد و زمینه اشتغال مستقیم ۲۰۰ نفر و هزاران شغل به صورت غیر مستقیم را فراهم می کند. 

او یکی از مشکلات این طرح را کمبود نقدینگی دانست و افزود: در دیدار استاندار با وزیر صنعت، معدن و تجارت و باتوجه به برگزاری نشست های فنی و کارشناسی سرانجام  ایدرو نسبت به تامین اعتبار به مبلغ ۶۵ میلیارد تومان اقدام کرد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باتوجه به اینکه هم اکنون نزدیک به ۳۰ نفر در مراحل اجرای طرح  مشغول به کار هستند با تزریق این اعتبار در شهریور ماه براساس برنامه ریزی هایی که در حال انجام است اشتغال به بیش از ۱۰۰ نفر می رسد و کمک خوبی به اشتغال منطقه در دوران ساخت پروژه می شود.

صمیمی افزود: این میزان اعتبار فقط برای بخشی از اجرای طرح است و لذا به منظور تسریع در اجرای پروژه در سال های آینده لازم است علاوه بر تامین اعتبار سالانه از سوی ایدرو، از طریق منابع بانکی تسهیلات مورد نظر به این طرح نیز تزریق شود.

 

انتهای پیام/ع

نظر شما