شناسهٔ خبر: 48701664 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سیر تا پیاز صنعت بازی‌های ویدئویی؛ از چالش ها تا راهکارها

توسعه دهندگان بازی برای اینکه بتوانند در صنعت گیمینگ فعالیت داشته باشند و به جایگاه بهتر برسند باید چالش‌ها و موانع این حوزه را شناسایی و حل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از concordia، مانند بسیاری از صنایع دیگر چند میلیارد دلاری جهان، حوزه بازی‌های ویدئویی نیز مشکلات خود را دارد. همگام شدن با فناوری جدید، مدیریت منابع انسانی، برآوردن تقاضا و انتظارات بازار، این‌ها همه چالش‌های آشنایی هستند که مختص توسعه دهندگان بازی نیست.

با این حال، صنعت گیمینگ سنتی دارد که به ندرت در جا‌های دیگر یافت می‌شود. توسعه دهندگان غالباً درگیر مواردی هستند که به عنوان پس از مرگ شناخته می‌شود: ارزیابی‌هایی صریح پس از مرگ یا کنار گذاشته شدن بازی‌ها اغلب به صورت پست‌های وبلاگ شخصی ظاهر می‌شود که در وب سایت خبری صنعت بازی‌های ویدئویی Gamasutra ظاهر می‌شود.

صنعت بازی

در همین زمینه کریستیانو پولیتوفسکی، دانشجوی دکتری و یان گائل گنهوک، استاد علوم کامپیوتر و مهندسی نرم افزار در دانشکده مهندسی و علوم رایانه جینا کودی، اخیراً مقاله جدیدی در زمینه فناوری اطلاعات و نرم افزار منتشر کرده اند. آن‌ها در این تحقیق بیش از ۲۰۰ بازی را برای یافتن انواع مشکلاتی که توسعه دهندگان با آن روبرو شده اند و نحوه تکامل آن‌ها مورد بررسی قرار داده اند. آن‌ها امیدوارند که کارشان به توسعه دهندگان در یافتن راه حلی برای مشکلاتی که شناسایی کرده اند، کمک کند.

بازی‌ها تغییر می‌کنند، مشکلات همچنان باقی می‌مانند

بررسی‌هایی توسط محققان از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۹ انجام شد، بازه‌ای که به آن‌ها دیدی درباره روند‌ها، تغییرات و مسائل مزمن توسعه دهندگان صنعت بازی ارائه کرد. ۹۲۷ مشکل متمایز شناسایی و در ۲۰ نوع مختلف طبقه بندی شد. آن‌ها پس از تجزیه و تحلیل داده‌های خود به موارد زیر دست یافتند.

چالش‌های این صنعت را می‌توان بین مشکلات مدیریت و تولید تقسیم کرد. مشکلات تولید عمدتا به جنبه‌های طراحی و فنی بازی‌ها محدود می‌شود، در حالی که مشکلات مدیریت در همه جنبه‌های توسعه وجود دارد. در حالی که مشکلات تولید ثابت مانده، مشکلات مدیریت کاهش یافته است. با این حال، این کاهش با چالش‌های تجاری فوری از جمله بازاریابی و به ویژه برای بازار رو به رشد بازی‌های تلفن همراه با کسب درآمد جبران می‌شود.

بازی های کامپیوتری

در دهه گذشته، مشکلات فنی و طراحی بازی های کامپیوتری به طور مداوم کاهش یافته است، اما چالش‌های مربوط به انسجام و هماهنگی تیم افزایش یافته است. اکثر علل ریشه‌ای مشکلات ناشی از انسان است، نه فناوری های نوین. آیا نیروی کافی برای انجام وظیفه در دست ندارید؟ برون سپاری را در نظر بگیرید. اعضای تیم شما با هم کنار نمی‌آیند؟ سعی کنید سطح تخصص را متعادل کنید و تیم‌ها را کوچک و متمرکز نگه دارید. آیا بازی خطر پیچیدگی بیش از حد یا رنج کشیدن را دارد؟ به یاد داشته باشید که آن را ساده نگه دارید، آزمایش بازی را ادامه دهید، به بازخورد کاربران اهمیت دهید و انتظارات بازیکنان را مدیریت کنید.

صنایع سالم تجربیات بهتری را ایجاد می‌کنند

پولیتوفسکی می‌گوید که درک آنچه پشت پرده صنعت گیمینگ اتفاق می‌افتد بسیار سخت است. چرا این مسائل بر شرکت‌های بازی‌های ویدئویی تأثیر می‌گذارد؟ به طور معمول، مهندسان نرم افزار ساعت کاری منظم دارند. چرا صنعت بازی بسیار متفاوت است؟ گهنهوک نیز گفت ما متوجه شده ایم که برخی از کارمندان شرکت‌های بازی سازی هنوز با ابزار‌ها و زبان‌های برنامه نویسی دست و پنجه نرم می‌کنند و مهارت‌های مورد نیاز را ندارند

بزرگترین چالش‌های توسعه دهندگان بازی‌های موبایل در بازار امروز چیست؟

به نقل از softsolutions، امروزه روند برنامه‌های تلفن همراه به شدت در حال افزایش است. بازار برنامه موبایل در حال شکوفایی است. تقاضا و نیاز‌های روزافزون کاربران به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا ایده‌های جدیدی را در بازار ایجاد و معرفی کنند. اما، در حالی که ایده‌های جدیدی ایجاد می‌شود، توسعه دهندگان بازی‌های تلفن همراه نیز برای تکمیل وظایف خود با چندین چالش روبرو هستند.

توسعه بازی ها

نحوه انتخاب برنامه مناسب برای توسعه

چالش اساسی که امروزه توسعه دهندگان برنامه‌های تلفن همراه با آن روبرو هستند این است که تعیین کنیم چه چیزی را توسعه دهیم؟ توسعه دهندگان باید روند بازار و علایق کاربر را بدانند که در بازی‌های تلفن همراه به دنبال چه چیزی هستند و بازار‌ها تا چه حد نیاز‌های کاربران را برآورده می‌کنند. ایده‌های جدید کاربران چیست و چگونه می‌توانید توجه آن‌ها را جلب یا منحرف کنید؟ همه این‌ها مواردی است که هر توسعه دهنده باید روی آن تمرکز کند؛ و ارائه راه حل بالقوه برای این پرس و جو‌ها یک چالش بزرگ برای توسعه دهندگان است.

به عنوان مثال، اگر به دنبال توسعه یک برنامه بازی نبرد اکشن هستید، اولین چیزی که خیلی ذهن تولیدکنندگان بازی را درگیر کرده است بحث هزینه است. سپس موردی که به چشم می‌آید این است که بازار مملو از بازی‌های ماجراجویی یا اکشن نبرد مانند PUBG و Call Of Duty و ... است؛ بنابراین، انتخاب گزینه یا جهت مناسب یکی دیگر از چالش‌های اساسی و اصلی توسعه دهندگان است. تنها در صورتی می‌توانید رقابت کنید یا بازار را شکست دهید که نیاز‌های کاربر را با جدیدترین ویژگی‌ها و ایده‌های منحصر به فرد برآورده کنید.

چالش های صنعت بازی

هزینه های توسعه بازی‌های تلفن همراه

وضعیت مالی یکی دیگر از چالش‌های اصلی است که توسعه دهندگان ما در طول توسعه بازی‌های تلفن همراه با آن روبرو هستند. گاهی اوقات، آن‌ها جدیدترین و منحصر به فردترین ایده‌ها را ارائه می‌دهند، اما به دلیل هزینه توسعه برنامه بازی موبایل نمی‌توانند آن‌ها را اجرا کنند. عوامل متعددی بر هزینه توسعه برنامه تلفن همراه تأثیر می‌گذارد.

به عنوان مثال، یک شرکت سازنده بازی خوب باید طراح حرفه‌ای را استخدام کند که ظاهری منحصر به فرد و بی نقص را به صحنه‌های بازی پیوند دهد. در عین حال، برای به دست آوردن شکل بهتر ایده‌های خود، باید ویژگی‌های اضافی و فناوری‌های پیشرفته را به بازی‌های تلفن همراه اضافه کنید. گاها همه این موارد به دلیل هزینه اضافی امکان پذیر نیست.

فناوری توسعه برنامه‌های بازی

روند‌های فناوری دائما در حال تغییر است. توسعه دهندگان به سختی بر یک فناوری غلبه می‌کنند و فناوری جدید متولد می‌شود. کاربران همیشه وسواس چیز‌هایی را دارند که تحت تأثیر آخرین روند‌ها و فناوری قرار می‌گیرند. بنابراین، برای توسعه دهندگان سخت می‌شود که به خوبی از تک تک فناوری‌ها برای برآوردن نیاز‌های کاربران مطلع شوند. به همین دلیل است که اکثر توسعه دهندگان به دلیل عدم سازگاری با روند‌های جدید فناوری، پروژه‌ها را ترک می‌کنند.

بازی های موبایلی

سازگاری دستگاه‌ها

توسعه یک برنامه یا بازی کار مهمی نیست. مهمترین مشکل این است که آن را به یک برنامه کاربر پسند تبدیل کنید. در چه شرایطی برنامه یا بازی تلفن همراه می‌تواند کاربر پسند باشد؟ پاسخ این پرسش این است که برنامه یا بازی سازگار با همه دستگاه‌ها بهتر و کاربر پسندتر است. به عنوان مثال، اگر کاربری از تلفن همراه اندرویدی و کاربری از گوشی های هوشمند iPhone استفاده می‌کند، هر دو بتوانند از قابلیت استفاده از برنامه یا بازی خاص موبایل برخوردار شوند.

 مشکلات امنیتی توسعه بازی ها

گاهی اوقات توسعه دهندگان با مشکلات امنیتی در یک برنامه یا بازی تلفن همراه مواجه می‌شوند. در واقع برای تعیین مسائل زمان زیادی لازم است و در عین حال، هزینه زیادی نیز برای رسیدن به راه حل لازم است. برای توسعه سیستم iOS دستورالعمل‌های دقیقی اعمال می‌شود. اما، هیچ دستورالعمل رسمی خاصی برای توسعه برنامه اندروید پیدا نمی‌کنیم؛ بنابراین، مسائل امنیتی برای توسعه برنامه‌های Android بسیار زیاد است و این بزرگترین چالشی است که توسعه دهندگان ما هنوز با آن روبرو هستند.

چالش‌های بازاریابی

ساخت یک برنامه کافی نیست. به منظور دریافت پاسخ جهانی، توسعه دهندگان و شرکت توسعه دهنده بازی ملزم به تبلیغ محصولات هستند. به همان اندازه که محصول شما تبلیغ می‌شود به همان تعداد می‌توانید فروش داشته باشید. با افزایش تعداد برنامه‌ها یا بازی‌های تلفن همراه، ما شاهد رقابت بزرگی در بازار هستیم و کمپین‌های بازاریابی به زمان زیادی نیاز دارند تا به ایده‌های شما بپردازند.

گیمرهای حرفه ای

تعمیر و نگهداری برنامه

برای داشتن طول عمر طولانی، هر محصول نیاز به نگهداری مناسب دارد. همین مورد در مورد برنامه یا بازی‌های تلفن همراه نیز صدق می‌کند؛ بنابراین، توسعه دهنده باید برنامه تلفن همراه را حفظ کند تا دائماً تجربه‌ای فوق العاده و منحصر به فرد به کاربران ارائه دهد. توسعه دهندگان موظفند در صورت وجود اشکال را بیابند و برنامه‌ها را بار‌ها تعمیر یا نگهداری کنند که بزرگترین چالش و یک کار سخت برای توسعه دهندگان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما