شناسهٔ خبر: 48701612 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرکز بستری موقت بیماران کرونایی در بابل فعال شد

ساری - ایرنا - بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل با جهش‌های روزانه و غیرقابل کنترل کرونای دلتا سرانجام سرریز شد و مرکز بستری موقت بیماران کرونایی در شهرستان بابل آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت و شهرستان بیش از ۵۰۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان زیرپوشش دارد از مدتی پیش نسبت به پرشدن تخت های بیمارستانی هشدار داده و اقدامات لازم را برای برپایی مرکز موقت انجام داده بودند.

مسئولان این دانشگاه هفتم مرداد ماه جاری در نشستی با حضور مدیر مخابرات منطقه مازندران و فرمانده سپاه بابل بر ضرورت تجهیز سالن ورزشی مخابرات منطقه مازندران در این شهرستان به عنوان  اقامتگاه تاکید کرده بودند ، مرکزی که اکنون پذیرش بیماران کرونایی در آن شروع شده است.

پذیرش بیماران کرونایی در مرکز بستری موقت حاج قاسم سلیمانی بابل در حالی از سه شنبه شب آغاز شد که آمار بستری بیماران کرونایی در این شهرستان به یکهزار و ۸۰ نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل در گفت گو با خبرنگار ایرنا با اعلام آغاز پذیرش بیماران کرونایی در این مرکز موقت ، گفت : برای کاهش حجم ورودی به بیمارستان های بابل این مرکز به بیماران کرونایی که نیاز به درمان سرپایی دارند خدمت رسانی می کند.

دکتر سید فرزاد جلالی افزود: برخی از بیماران کرونایی که بیماری خفیف تری دارند در این مرکز به مدت دو الی سه ساعت حضور می یابند و برخی از داروهای کرونایی به آنها تزریق و سپس به قرنطینه در منازل می روند.

وی اظهار داشت : با آغاز فعالیت این مرکز نه تنها به بیماران سرپایی بهتر خدمت رسانی می شود ، بلکه حجم ورودی به بیمارستان ها و اشغال تخت های مراکز درمانی هم کمتر خواهد شد.

دکتر جلالی با اظهار این که موج پنجم کرونا در بابل هنوز به نقطه پیک نرسیده است و به همین دلیل هم راه اندازی مرکز موقت ضروری بود ، توضیح داد : تاکنون بیش از ۱۲۲ هزار دوز واکسن کرونا در بابل تزریق شده است و ظرفیت روزانه تزریق هم از چهار هزار دز به مرز ۶ هزار دز رسیده است.

وی افزود : در صورتی که تولیدات داخلی واکسن برکت و انیسیتو پاستور به دست ما برسد سرعت تزریق واکسن در بابل شتاب بیشتری می گیرد.

جلالی گفت : هر چند همکاران مراکز بهداشت و درمان ما بشدت خسته شده اند ، اما خدمت رسانی ادامه دارد و انتظار می رود که مردم به طور جدی از شرکت در دورهمی ها پرهیز کنند چرا که بیشترین آمار بستری ها به دلیل شرکت در نشست های جمعی خانوادگی است.

طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۷ بیمار کرونایی در مراکز درمانی این شهرستان بستری و ۱۶۷ بیمار هم ترخیص شدند. آمار مجموع بیماران بستری در بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه هم به یکهزار و ۸۰ نفر رسیده است که از این تعداد ۴۷ بیمار کرونایی بدحال در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی بستری هستند.

نظر شما