شناسهٔ خبر: 48701382 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

نیمه نهایی جام حذفی امروز برگزار می شود:

بازی انتقامی قلعه‌نویی با استقلالِ مجیدی/ مصاف فولاد و ملوان؛ از شمال تا جنوب

مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی امروز با برگزاری دو دیدار پیگیری می‌شود که در مهمترین بازی تیم فوتبال استقلال میزبان گل‌گهر سیرجان خواهد بود. در بازی دیگر هم فولاد خوزستان در اهواز به مصاف ملوان بندر انزلی خواهد رفت.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور امروز (چهارشنبه) پیگیری خواهد شد تا تکلیف دو تیم صعودکننده به فینال این رقابت‌ها مشخص شود. براین اساس، تیم استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان گل‌گهر سیرجان خواهد بود و فولاد خوزستان در اهواز به مصاف ملوان بندر انزلی خواهد رفت.

 

استقلال - گل‌گهر

 

به گزارش تسنیم، شاگردان فرهاد مجیدی با وجود کسب نتایج خوب در نیم‌فصل دوم، در آخرین بازی خود در لیگ برتر مقابل سپاهان شکست خوردند و در جایگاه سوم قرار گرفتند. استقلال که از مدت‌ها قبل مشخص بود تنها می‌تواند در جام حذفی به قهرمانی برسد، راه سختی را تا این مرحله طی کرد. آبی‌پوشان در هر سه بازی گذشته خود مقابل تیم‌های لیگ برتری قرار گرفتند که در ابتدا پیکان و سپس ذوب‌آهن اصفهان را شکست دادند. حریف بعدی آنها پرسپولیس بود که در ضربات پنالتی حریف دیرینه خود را از پیش رو برداشتند و به نیمه نهایی صعود کردند.

 

استقلالی‌ها طبق قرعه‌کشی در این مرحله باید با گل‌گهر سیرجان بازی کنند که امیر قلعه‌نویی را روی نیمکت خود می‌بیند. از قضا بازیکنان استقلالی هم در ترکیب این تیم زیاد هستند، از آرمین سهرابیان گرفته تا فرشید باقری، بهنام برزای و گادوین منشا. اگر چه گل‌گهر با قلعه‌نویی در لیگ امسال در هر دو بازی رفت و برگشت مغلوب استقلال شد، اما نباید فراموش کرد که این تیم در دومین سال حضورش در لیگ برتر نتایج به نسبت خوبی کسب کرد. این تیم به دلیل تفاضل کمتر با 45 امتیاز در رده پنجم قرار گرفت و اگر بتواند قهرمان جام حذفی شود و سهمیه آسیا را کسب کند، افتخار بزرگی برای این باشگاه و استان کرمان خواهد بود. قلعه‌‌نویی هم قصد دارد با انتقام از استقلال و همینطور قهرمانی در جام حذفی بار دیگر نگاه‌ها را متوجه خود کند.

 

استقلالی‌ها که در چند روز گذشته با تصمیم فرهاد مجیدی در رسانه‌ها آفتابی نشدند، هدفی جز قهرمانی ندارند و می‌خواهند با صعود به فینال خودشان را به نقش جهان اصفهان، محل برگزاری فینال برسانند. تنها نگرانی مجیدی، غیبت احتمالی فرشید اسماعیلی خواهد بود که به دلیل مصدومیت در تمرینات روزهای گذشته غایب بود. 

 

فولاد - ملوان 

 

حضور یک تیم از لیگ دسته اول در مرحله نیمه نهایی جام حذفی اتفاقی تکراری نیست. دو فصل پیش تیم داماش گیلان تا فینال صعود کرد که به پرسپولیس خورد و نتوانست قهرمان جام حذفی شود. این بار یک تیم دیگر از شمال یعنی ملوان خودش را به نیمه نهایی رسانده است. ملوانی که یکی از تیم‌های پرافتخار در جام حذفی است و در دهه‌های گذشته یقه خیلی از تیم‌ها را گرفته بود. اگر چه ملوانی‌ها در لیگ دسته اول نتایج خوبی کسب نکردند، اما نمی‌خواهند در اهواز حریف دست و پا بسته‌ای برای فولاد باشند. 

 

فولادی‌ها برخلاف سال گذشته در جایگاه ششم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار گرفتند و می‌خواهند با قهرمانی در جام حذفی بار دیگر سهمیه آسیا را کسب کنند. جواد نکونام که مدتی است در اهواز تحت فشار انتقادها قرار دارد، می‌تواند با قهرمانی حذفی حرف‌های زیادی برای گرفتن داشته باشد. در این مسیر تیمش در ابتدا باید از سد ملوان بگذرد و سپس با یکی از تیم‌های استقلال و گل‌گهر روبه‌رو شود.

 

برنامه بازی‌های امروز به شرح زیر است:

 

چهارشنبه - 13 مرداد 1400

 

استقلال - گل‌گهر سیرجان، ساعت 19:30، ورزشگاه آزادی

 

داور: سید‌وحید کاظمی، کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی و حسن ظهیری، داور چهارم: یاسر همرنگ

 

ناظر داوری: یداله جهانبازی

 

فولاد خوزستان - ملوان بندر انزلی، ساعت 21، ورزشگاه شهدای اهواز

 

داور: کوپال ناظمی، کمک‌ها: قهرمان نجفی و محمدجواد مداح، داور چهارم: مجتبی افرا

 

ناظر داوری: حسین عرب‌براقی

 

نظر شما