شناسهٔ خبر: 48701374 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

آقامیرزایی: امیدوارم رنگ مدالم در اینچئون را در هانگژو خوش‌رنگ‌تر کنم/ همیشه مشکل قایق داریم

ملی‌پوش قایقرانی ایران اظهار داشت: در این دوره، مرحله یک چهارم نهایی به نمودار مسابقات اضافه شده بود و برخلاف دور‌های گذشته از هر مرحله فقط دو نفر صعود می‌کردند

صاحب‌خبر -

علی آقامیرزایی در گفت‌وگو با میزان، درخصوص عملکردش در رقابت‌های قایقرانی کایاک المپیک توکیو اظهار داشت: المپیک آوردگاه بزرگی است و در این دوره ۲۷ قایقران در بخش کایاک حضور داشتند که نسبت به ادوار قبلی تعداد قایقرانان بیشتر شده بود. دلیل این افزایش تعداد قایقرانان هم این بود که طبق قوانین جدید فدراسیون جهانی، کشورها می‌توانستند در صورت کسب دو سهیمه با دو قایقران شرکت کنند و از همین رو ۵ کشور با دو قایق حضور داشتند که باعث افزایش تعداد رقبا شده بود. همچنین در این دوره، مرحله یک چهارم نهایی به نمودار مسابقات اضافه شده بود و برخلاف دور‌های گذشته از هر مرحله فقط دو نفر صعود می‌کردند که سختی کار را زیاد کرده بود. تمامی رقبای اروپایی من جزو قهرمانان این رشته بودند و حداقل در رده جوانان عنوان‌دار جهان بودند.

وی افزود: در مرحله مقدماتی با قهرمان جهان، نفر سوم المپیک ریو و قهرمان قاره آمریکا در یک گروه قرار داشتم. با این وجود جنگیدم تا با حضور در بین دو نفر برتر راهی دور بعد شوم، ولی چون در اواسط مسیر متوجه شدم که امکان قرار گرفتن در بین دو نفر نخست را ندارم، انرژی خودم را برای رقابت در مرحله یک چهارم نهایی که یک ساعت و نیم بعد از دور مقدماتی شروع می‌شد، حفظ کردم. در مرحله یک چهارم با چین و روسیه هم‌گروه شدم و تمام تلاشم را کردم که یکی از این دو قایقران را بگیرم، اما نشد. همه تاکتیک‌ها و تکنیک‌ها را پیاده کردم، ولی نتوانستم این دو قایقران را رد کنم.

قایقران المپین ایران با اشاره به برخی کمبود‌ها خاطرنشان کرد: در بهترین سطح از آمادگی بدنی بودم، اما مسائل و کمبود‌هایی است که همیشه با آنها دست و پنجه نرم می‌کنیم که متاسفانه روی نتایجمان تاثیر منفی می‌گذارد. ما همیشه با قایق‌هایی که سر مسابقه پارو می‌زنیم، مشکل داریم، زیرا در ایران قایق‌هایی که با آنها تمرین می‌کنیم مدل سال ۲۰۱۲ یا ۲۰۱۳ هستند، ولی در المپیک و مسابقات جهانی مدل قایق تغییر کرد، زیرا شرکت واردکننده می‌گفت که امکان واردات مدل‌های قدیمی را ندارد، زیرا برایشان صرفه اقتصادی نداشت و به همین دلیل مجبور شدم با قایق جدید پارو بزنم.

ملی‌پوش کایاک ایران درباره برنامه‌ریزی‌اش برای حضوری قدرتمند در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: از نتایجم در المپیک توکیو ناراحت نیستم، زیرا اکنون پس از چهار سال مسابقه ندادن در بخش تک نفره کایاک ۱۰۰۰ متر، می‌دانم در چه جایگاهی قرار دارم و شرایط رقبایم چگونه است. در بازی‌های آسیایی رقیب قدرتمندی از چین دارم و باید اختلافم را با این قایقران کم کنم. چینی‌ها کاملا خود را از آسیا جدا کرده‌اند، ولی من آدمی نیستم که کم بیاورم. اگر نماینده چین را در نظر نگیریم در حال حاضر نفر اول آسیا هستم و قطعا در بازی‌های آسیای رقابت ابرای مدال طلا بین من و رقیب چینی است.

آقامیرزایی در پایان گفت: از حالا قول نمی‌دهم، زیرا در ورزش احتمال هر اتفاقی وجود دارد. امیدوارم رنگ مدالم در اینچئون را در هانگژو خوش‌رنگ‌تر کنم. هدفم در تمرینات درخشش در بازی‌های آسیایی است. برای اولین بار حضور در المپیک را تجربه می‌کردم و متوجه شدم که باید بیشتر تلاش کنم و بجنگم. امیدوارم با برنامه‌ریزی دقیق فدراسیون و حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بتوانیم اردو‌های مشترک و برون مرزی خوبی داشته باشیم. همچنین لازم است تا به صورت منظم در مسابقات مختلف حضور داشته باشیم تا از هنگام حضور در مسابقات مهم دچار مشکل نشویم.

 

انتهای پیام/

نظر شما