شناسهٔ خبر: 48701351 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مالکی: کابینه سیزدهم جسور و انقلابی باشد

منیرسادات سیدرضا

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه مهمترین ویژگی دولت سیزدهم جسارت و انقلابی بودن آن است، گفت که انتظار می رود وزرای دولت آینده روحیه جهادی داشته و پاک دست باشند تا بتوانند اقدامات خوبی برای بهبود وضعیت معیشت مردم انجام دهند.

صاحب‌خبر -

فداحسین مالکی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به صحبت های ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم در مراسم تنفیذ، اظهار کرد: صحبت های آقای رئیسی بعد از مراسم تنفیذ فوق العاده مهم بود. نشان داد که ایشان به خوبی شرایط فعلی جامعه را تشخیص داده و از مشکلات در حوزه های اقتصادی، معیشتی، مسائل فرهنگی و بی عدالتی ها و رانت ها و فسادها اطلاع دارد.

وی افزود: در این شرایط انتظار می رود که تیم دولت آقای رئیسی نیز به این موارد توجه کند، مجلس هم این مسائل را مورد توجه قرار می دهد و به دولت کمک می کند.

مالکی با تاکید بر اینکه مهمترین ویژگی دولت سیزدهم جسارت و انقلابی بودنش است، گفت: با توجه به هماهنگی مجلس و قوه قضائیه با دولت هیچ بهانه ای برای دولت جدید قابل قبول نیست. ما کمبود قانون نداریم، مشکل، اقدام و اجرا در کشور است. لذا اولین کار این باشد که تمامی قوانین و بخشنامه های زائد که باعث ایجاد موانع در اقتصاد و مسکن کشور شده، حذف شود. همچنین باید موانع پیش روی اشتغال جوانان برداشته شود. این مهم زمانی رخ می دهد که در راس وزارتخانه ها افرادی با روحیه جهادی و پاک دستی باشند. کسانی که بتوانند وزارتخانه ها را از وضعیت فعلی نجات دهند که همچون کلاف سر در گم هستند.

این نماینده مجلس در پایان گفت: مهمترین کار دولت آینده در حوزه اقتصادی تعیین تیمی هماهنگ در اقتصاد است. آقای رئیسی فرمانده اقتصادی را تعیین کند تا دیگر شاهد دعوا بین وزارتخانه های اقتصاد و صنعت یا بانک مرکزی و کشور نباشیم. با هماهنگی می توانند مشکلات مردم در معیشت را حل کنند.

انتهای پیام

نظر شما