شناسهٔ خبر: 48701341 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشتی آزاد المپیک؛ اطری قدم نخست را محکم برداشت

توکیو - ایرنا - «رضا اطری» آزادکار وزن ۵۷ کیلوگرم ایران در نخستین مبارزه در بازی‌های المپیک توکیو حریف عنوان‌دار ترکیه‌ای را از پیش رو برداشت و به مرحله بعد صعود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، پیکارهای کشتی آزاد در بازی‌های المپیک توکیو از ۱۳ مرداد آغاز و تا ۱۶ مرداد ماه ادامه خواهد داشت. مبارزه‌های مقدماتی ۲ وزن ۵۷ و ۸۶ کیلوگرم امروز (چهارشنبه) از ساعت ۶:۳۰ به وقت محلی آغاز شد. 

در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا اطری در دور نخست به مصاف سلیمان آتلی دارنده نقره و برنز جهان و طلای قهرمانی اروپا از ترکیه رفت. اطری با ارایه کشتی با برنامه و بدون اشتباه و در حالی که کشتی بسیار حساس دنبال می‌شد حریف سرسخت خود را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داد و به مرحله بعد صعود کرد.

به طور حتم این پیروزی بر روحیه اطری در ادامه راه تاثیرگذار خواهد گذاشت.

او دور بعد به مصاف بخبایار اردنبات دارنده مدال برنز جهان و طلای بازی‌های آسیای از مغولستان خواهد رفت که موفق شد آرسن هاروتونیان دارنده مدال طلای اروپا از ارمنستان را شکست دهد.

اطری در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ سابقه پیروزی مقابل بخبایار اردنبات مغولستانی را دارد.

زائور اوگویف دارنده طلای قهرمانی جهان، برنز بازی‌های اروپای و ۲ طلای نوجوانان جهان در گروه اطری حضور دارد.

حسن یزدانی آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم کشورمان نیز در دور نخست حریف ازبکستانی را ۱۱ بر ۲ شکست داد و در مرحله بعد باید با نماینده سوییس مبارزه کند.

دیوید تیلور آمریکایی در وزن ۸۶ در نخستین مبارزه خود موفق شد علی شعبان اف از بلاروس (دارنده ۴ مدال برنز قهرمانی جهان/ نقره بازیهای اروپایی/ ۲ برنز قهرمانی اروپا) را شکست داد.

نظر شما