شناسهٔ خبر: 48701325 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کرونا در خلخال صعودی شد

اردبیل _ ایرنا _ سرپرست فرمانداری خلخال گفت: سیر صعودی آمار مبتلایان به کرونا و شمار بستری‌های کرونایی در بیمارستان ، وضعیت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان را بحرانی کرده و ناچار به اعمال محدودیت‌های اجتماعی جدید هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ، مسعود یگانه در جلسه ستاد قرارگاه زیستی مقابله با کرونا افزود: پس از سپری شدن ۴۵ روز عاری از فوتی کرونا در خلخال با افزایش شمار مبتلایان به این بیماری در هفته جاری دوباره شاهد جان باختن بیماران مبتلا به بیماری مهلک کووید ۱۹ هستیم.  

او اظهارکرد: هم‌اکنون ۳۸ بیمار کرونایی در بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال بستری هستند که ۳۱ نفر از آنها در بخش داخلی و ۶ نفر نیز در بخش ویژه کرونا در حال درمان هستند و همچنین در این مدت تعداد بیماران سرپایی نیز ۹۰ نفر به ثبت رسیده است.

یگانه به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در خلخال با ظرفیت پذیرش ۱۰۰ بیمار در سالن ولایت بسیج سپاه اشاره کرد و گفت: بخش جراحی بیمارستان خلخال به بخش کرونا تخصیص یافته و برغم اختصاص ۲ بخش این مرکز درمانی به بیماران کرونایی ظرفیت پذیرش و بستری بیش از ۵۰ بیمار در تنها بیمارستان دانشکده علوم پزشکی امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: فعالیت آبدرمانی‌ها ، تالارها و قهوه‌خانه ها تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و همچنین فعالیت رستوران و غذاخوری‌ها نیز مشروط به بیرون‌بر بودن غذا مجاز است و با هرگونه بی‌توجهی و تخلف برخورد خواهد شد.

سرپرست فرمانداری خلخال از تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات کرونایی در دادسرا و دادگستری این شهرستان خبرداد و بیان کرد: فعالیت‌های تجمعی همچون برپایی مراسم عروسی و مجالس ترحیم مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی با تعداد اندک میهمان است.

وی افزود: در حالی که وضعیت کرونا  هر روز حادتر و نگران کننده‌تر شده است، عادی‌انگاری و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم کنترل بیماری را در این شهرستان مشکل‌تر می‌کند.

سرپرست فرمانداری خلخال بیان کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از برگزاری نشست‌ها و دورهمی‌ها از جمله الزامات ساده‌ای است که تا حد زیادی از شیوع کرونا جلوگیری می‌کند.

یگانه  با تاکید بر پرهیز از برگزاری همنشینی‌های خانوادگی و برگزاری مراسم در منازل ،خواستار حذف این نشست‌ها و مجالس شد و اضافه کرد: پرهیز از مسافرت در روزهای تعطیل هفته نیز باید رعایت شود و خانه‌مسافرها از پذیرش هرگونه میهمان و مسافر در ایام تعطیلات تابستان خودداری کنند.

او توجه به رعایت نکات بهداشتی در بانک‌ها ، مطب‌ها و ادارات را ضروری دانست و گفت: با اینکه تعطیلی در ادارات نداریم ولی در صورت لزوم اقدام به اجرای طرح دور کاری کارکنان ادارات خواهیم کرد ولی در نحوه ارائه خدمات باید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پذیرش نوبتی در فواصل معین ارائه شود.

یگانه با تاکید بر لزوم مسدود شدن مسیر ورود خودرو به آرامستان‌های شهرهای مختلف خلخال ادامه داد: مجالس ختم با تعداد اندک افراد درجه یک متوفی برگزار و تعداد محدود شرکت‌کنندگان نیز با ماسک و رعایت فاصله حاضر شوند.

او مراقبت از گروه‌های پرخطر دارای فشار خون، سرطان، دیابت را مورد تاکید قرارداد و گفت: افراد سالمند تا حد امکان از منزل خارج نشوند و در صورت اضطرار با رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک انجام شود.

وی افزود: نظارت بر قرنطینه خانگی کرونایی‌های بستری در خانه باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی بوده و خروج از خانه برای این بیماران  تخلف و جرم محسوب و در صورت مشاهده چنین مواردی این افراد به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی بیان کرد: شیوع نوع دلتا بسیار خطرناک بوده و عزاداری دستجات ماه محرم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

یگانه با اشاره به اینکه این خیز کرونا خطرناک بوده و افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند، را بیشتر درگیر می‌کند، واکسیناسیون را گامی مهم در مقابله با کرونا و کاهش فوتی‌های این ویروس دانست.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

نظر شما