شناسهٔ خبر: 48701318 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان شازند:

خشکسالی یک‌هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال خسارت به کشاورزی شازند وارد کرد

اراک- ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شازند گفت: خشکسالی کم‌سابقه سال زراعی جاری یک‌هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد.

صاحب‌خبر -

«رضا رستمی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: چهار هزار و ۸۰۰ هکتار معادل ۳۰ درصداز سطح زیرکشت گندم، جو و کلزا در این شهرستان متحمل خسارت ناشی از خشکسالی شدند.
وی تاکید کرد: در سال زارعی جاری ۲۰۰ هکتار از مزارع گندم دیم، ۶۶ هکتار گندم آبی و سه و نیم هکتار از مزارع جو و  ۱۰ هکتار از باغات شهرستان شازند زیر چتر بیمه قرار گرفتند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شازند اظهار داشت؛ یک‌هزار و ۷۰۰ هکتار معادل ۶۳درصد از باغات شامل گردو، بادام، زردآلو، شلیل و هلو دچار سرمازدگی شدند که برآورد ریالی آن یک هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
رستمی تاکید کرد: برآورد برداشت گندم آبی و دیم از مزارع این شهرستان بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تن است که تاکنون پنج هزار تن آن محقق و تحویل سیلوهای گندم شده است که امید می‌رود که در یک ماه آتی میزان برداشت افزایش یابد.
وی بیان کرد: کشاورزان یک درصد از محصولات زارعی خود و کمتر از یک درصد باغات خود را بیمه کرده‌اند و طیف قابل توجهی از بهره‌برداران کشاورزی به صندوق بیمه محصولات کشاورزی باور چندانی ندارند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شازند در خصوص حمایت دولت از کشاورزان عنوان کرد:  دولت ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در راستای استمهال بدهی کشاورزان در بانک‌ها قرار داده است تا این جامعه هدف در بازه زمانی یک‌ساله  اقساط تسهیلات خود را به دولت پرداخت کنند.
شهرستان شازند از توابع استان مرکزی است که در ۳۳ کیلومتری جنوب غربی اراک واقع شده است و در این منطقه بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کند.

 
 
 

نظر شما