شناسهٔ خبر: 48701261 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نجات بناهای تاریخی با کمک بخش خصوصی

۳۰ بنای تاریخی خراسان جنوبی برای احیا و بهره برداری هرچه بهتر به متقاضیان بخش خصوصی واگذار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، در سفر مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از بنا‌ها ، اماکن تاریخی و فرهنگی کشور به خراسان جنوبی  از چند بنای تاریخی شهر بیرجند بازدید شد و ظرفیت‌های منحصر به‌فرد این بنا‌ها شناسایی و مقرر شد به زودی این بنا‌ها به مزایده گذاشته شود.

میرزایی مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از بنا‌ها ، اماکن تاریخی و فرهنگی کشور  گفت :  هرجا به مردم اعتماد کردیم و توانستیم از کمک بخش خصوصی استفاده کنیم همکاری مشترک و دوسویه را داشتیم که برای هر دو طرف سودمند بوده است.

او افزود: خانه مستوفی بشرویه در مزایده اخیر به بخش خصوصی واگذار شد و انشاالله به زودی لیست بنا‌هایی که قرار است به مزایده گذاسته شود را در سایت مان منتشر خواهیم کرد.

مزایده ای به نام توسعه گردشگری و به کام سرمایه گذاران

میرزایی ادامه داد : افرادی که در مزایده برنده شوند می‌توانند از تسهیلات این صندوق استفاده کنند.

مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از بنا‌ها ، اماکن تاریخی و فرهنگی کشور   بیان کرد: ۷۰درصد هزینه مرمت بنا در قالب تسهیلات کم بهره از طریق دولت تامین می‌شود و پس از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی به سرمایه گذار پرداخت می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در خراسان جنوبی نزدیک به ۳۰ اثر از آثار تاریخی که در تملک دولت است که در اختیار صندوق حفظ و احیای بنا‌های تاریخی است.

او ابراز امیدواری کرد که با کمک صندوق احیا و بهره برداری از بنا‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی بخش دیگری از بنا‌های در اختیار دولت به بخص خصوصی واگذار شود تا با تبدیل شدن به فضا‌های اقامتی و پذیرایی کمکی به توسعه گردشگری استان شود.

میرزایی در ادامه از راسته بازار صنایع دستی بیرجند، خانه اعتمادی و خانه پردلی بازدید کرد تا از نزدیک با توانایی‌های دستی و بازار فروش جهانی این محصولات آشنا شود.

انتهای پیام/ک

نظر شما