شناسهٔ خبر: 48701259 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۵ پایگاه مشاوره انتخاب رشته دانشگاهی در استان همدان فعال شد

همدان- ایرنا- رییس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: با اعلام نتایج رتبه داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری ۲۵ پایگاه مشاوره انتخاب رشته دانشگاهی در این استان فعال شده‌است که به سه روش حضوری، تلفنی و مجازی به داوطلبان خدمات ارائه می‌کنند.

صاحب‌خبر -

«محمد عبدلی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پایگاه‌های مشاوره با هدف  کمک به داوطلبان برای انتخاب صحیح و آگاهانه رشته دانشگاهی راه‌اندازی شده‌است.

وی اظهار داشت: انتخاب رشته در شکل گیری آینده شغلی و اجتماعی داوطلبان تاثیر زیادی دارد به همین دلیل داوطلب باید با بینش و شناخت کافی، رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.

عبدلی درباره شیوه فعالیت این پایگاه‌ها در شرایط کرونایی عنوان کرد: فعالیت پایگاه‌های مشاوره انتخاب رشته در این استان از روز شه شنبه آغاز و براساس اعلام سازمان سنجش تا پایان زمان انتخاب رشته ادامه دارد.

وی ادامه داد: در شیوه حضوری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، پایگاه‌ها فعالیت می‌کنند و داوطلبان و خانواده‌ها در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

رییس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: داوطلبان در شیوه مجازی با استفاده از شبکه شاد به عنوان شبکه اختصاصی آموزش و پرورش، می‌توانند با مشاوران ارتباط برقرار کنند و از دیدگاه‌های کارشناسی آنها بهره ببرند.

وی اضافه کرد: نزدیک به ۶۰ مشاور در پایگاه‌های مشاوره این استان فعالیت می‌کنند.

عبدلی تاکید کرد: دانش‌آموزان و خانواده‌ها اگر از مشاوران خصوصی استفاده می‌کنند از افرادی که می‌شناسند و مورد اعتمادشان است، خدمات مشاوره بگیرند.

۲۷ هزار و ۷۱۵ داوطلب در استان همدان در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ با یکدیگر رقابت کردند.

نظر شما