شناسهٔ خبر: 48701233 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین :

۵۰ هزار تن کشمش در استان قزوین تولید می‌شود

قزوین - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: پیش بینی می شود در سال جاری زراعی ۵۰ هزار تن کشمش تیزابی و آفتابی در سطح این استان تولید شود.

صاحب‌خبر -

مجید اسماعیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال پیش بینی می شود ۳۳۰ هزار تن انگور از باغ های این محصول در استان برداشت شود.

اسماعیلی گفت: ۳۲ هزار هکتار باغ انگور در استان قزوین وجود دارد که ۲۵ هزار هکتار آن در شهرستان تاکستان است.

این مسوول یادآور شد: حدود ۷۰ درصد انگور برداشت شده از باغ های استان قزوین به کشمش تبدیل می شود و ۳۰ درصد باقی مانده نیز به تازه خوری اختصاص دارد و بخشی هم به شیره، آبغوره و سرکه تبدیل می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین یادآور شد: استان قزوین رتبه دوم تولید انگور و رتبه نخست تولید کشمش در کشور را داراست.

اسماعیلی ادامه داد: بیش از ۳۰ واحد فرآوری انگور و تولید کشمش در استان قزوین به فعالیت می پردازند که بیشتر تولیدات خود را صادر می‌کنند.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از کشمش تولید شده در استان قزوین صادرات می شود،افزود: کشورهای حاشیه خلیج فارس، روسیه و اروپا بیشترین مقاصد صادراتی کشمش قزوین هستند.

اسماعیلی به صادرات بخش زیادی از کشمش قزوین از سایر گمرگات کشور و به نام های مختلف و نداشتن یک برند مطرح اشاره کرد و گفت: تلاش می شود تا کشمش تاکستان در قالب یک برند معرفی و به کشورهای مختلف صادر شود .

نظر شما