شناسهٔ خبر: 48701191 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی:

تعداد بستری‌های مبتلا به کووید ۱۹ در یزد به ۸۷۹ نفر رسید

یزد- ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: هم‌اکنون ۸۷۹ نفر به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد به ۱۳۴ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌ های ویژه آی .سی.یو( I.C.U) خدمات درمانی ارایه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سه‌شنبه شب روابط عمومی این دانشگاه، ابراهیم سلمانی افزود:  همچنین در شبانه‌روز گذشته از یک هزار و ۳۶۰ نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به ویروس کرونا بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی سازمان جهانی بهداشت در مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی ۵۱۷ فرد جدید مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان شناسایی شدند. 

وی ادامه داد: از این تعداد ۸۲ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند و ۴۳۵ نفر نیز در منزل دوره نقاهت( قرنطینه خانگی) خود را طی می‌کنند و همچنین در شبانه‌روز گذشته یک بیمار به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داد.

این مسوول تصریح کرد: مردم شیوع ویروس کرونا را جدی بگیرند و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را  رعایت و از حضور در اجتماعات و دورهمی‌های خانوادگی جدا خودداری کنند.

 هم اکنون وضعیت بهداشتی ۱۱ شهرستان استان با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا در حالت قرمز قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم  بیماری کووید ۱۹ است  و بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا و هند که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورده است.

نظر شما