شناسهٔ خبر: 48701078 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

چشم امید بازنشستگان به دولت جدید؛

امیدواریم هم متناسب‌سازی را ادامه دهند هم مطالبات تامین اجتماعی را بپردازند/ اعتبار را به دفترچه‌های بیمه بازگردانید

یک فعال صنفی بازنشستگان ابراز امیدواری کرد که اوضاع برای مستمری‌بگیران بهتر شود.

صاحب‌خبر -

مروتی (بازنشسته کارگری) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تنفیذ حکم رئیس جمهور جدید و آغاز راه دولت سیزدهم گفت: امروز بدهی دولت به تامین اجتماعی حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است؛ این بدهی حاصل بی‌توجهی دولت‌ها در دهه‌های گذشته است و امیدواریم در دولت جدید، اهتمامی برای پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه دولت‌ها باید حافظ منافع جمعی کارگران باشند، می‌گوید: علاوه بر پرداخت بدهی‌ها، انتظار داریم دولت جدید در جهت رفع تبعیض میان صندوق‌ها اقدامات اساسی انجام دهد و بودجه جداگانه به سازمان بدهد تا متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری با کیفیت بالا و به خوبی قابلیت اجرا داشته باشد.

به گفته وی، غیردولتی‌سازی سازمان تامین اجتماعی، یکی دیگر از مطالبات بیمه‌شدگان این سازمان است؛ اگر شورایعالی تامین اجتماعی احیا شود و این سازمان از ید مالکیت دولت خارج شود، وضعیت معیشتی و رفاهی بازنشستگان بهبود می‌یابد.

مروتی تاکید دارد که باید خدمات درمانی ارائه شده به بازنشستگان بهبود یابد تا جایی که دیگر نیازی به بیمه تکمیلی و صرف هزینه‌ی مازاد نباشد؛ باید شان و اعتبار به دفترچه های بیمه بازگردد.

این بازنشسته در ادامه می‌گوید: البته بهبود معیشت با واقعی‌سازی مزد و متسمری نباید فراموش شود؛ انتظار داریم دولت جدید در مذاکرات مزدی شورایعالی کار، جانب کارگران را نگه دارد (یا حداقل حفظ بی‌طرفی نماید) و اجازه دهد حداقل مزد شاغلان و بازنشستگان به اندازه خط فقر زیاد شود.

مروتی در پایان اضافه می‌کند: اینها سرلوحه‌ی مطالبات کارگران بازنشسته است؛ سالهاست که این خواسته‌ها را فریاد می زنیم و امیدواریم بالاخره گوش شنوایی پیدا شود.

نظر شما