شناسهٔ خبر: 48700940 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

امیر زائر رفیعی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

دوچرخه‌سواری به رسیدگی نیاز دارد/ عدم حضور در مسابقات بین‌المللی با کیفیت به ضرر صفرزاده شد

ملی‌پوش اسبق دوچرخه‌سواری گفت: سعید صفرزاده همه تلاش خود را انجام داد تا بتواند یک نتیجه قابل قبول و آبرومندانه در المپیک به دست آورد.

صاحب‌خبر -

امیر زائر رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره عملکرد سعید صفرزاده در المپیک توکیو اظهار داشت: سعید صفرزاده همه تلاش خود را انجام داد تا بتواند یک نتیجه قابل قبول و آبرومندانه در المپیک به دست آورد اما متاسفانه عدم حضور در مسابقات بین المللی با کیفیت باعث شد تا به شکل خوبی دوران آماده سازی را در سال منتهی به المپیک پشت سر نگذارد و سر آخر هم نتیجه خوبی نگیرد و شرمنده مردم شدیم. همچنین پس از شیوع ویروس کرونا شاهد فعالیت چشمگیری از دوچرخه سواران در میادین بین المللی نبودیم و همین اتفاق دست به دست هم داد تا رکابزن ما در توکیو به سختی به دنبال کسب بهترین عملکرد باشد. 

او ادامه داد: متاسفانه اشخاصی درباره رشته ورزشی ما نظر می دهند که تا به حال سوار دوچرخه نشده اند و رشته ورزشی ما همانند موتورسواری و فرمول یک یک رشته ورزشی سخت افزاری است و باید به آن رسیدگی زیادی شود تا از ورزش روز دنیا عقب نمانیم. ناگفته نماند ریاست قبلی فدراسیون دوچرخه سواری یک ویرانه تحویل داده و اکنون ساختمان فدراسیون نداریم و سیستم تهویه خوابگاه فدراسیون دوچرخه نیز به کلی نابود شده و مطمئنا رئیس جدید فدراسیون با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم خواهد کرد. 

رفیعی گفت: خانواده دوچرخه سواری همیشه سعی کرده با کمترین هزینه ها در میادین معتبر بین المللی به جنگ برترین های دنیا بروند تا از آبروی و حیثیت دوچرخه سواری به بهترین شکل ممکن دفاع کنند. ما در بخش پیست علیرغم نداشتن سهمیه در المپیک آن هم با نبود پیست چوبی در ایران اما دارای طلای ارزشمند بازی های آسیایی توسط محمد دانشور هستیم، پس انصاف نیست که در تلویزیون در یک برنامه زنده در حق دوچرخه سواران اجحاف شود، هرچند که با شرایط اقتصادی کنونی انتظار مدال از دوچرخه سواری بهتر است دیگر نداشته باشیم زیرا یک دوچرخه خوب آن هم بدون تجهیزات جانبی حدود 10 هزار دلار آب می خورد و با این وضعیت به نظر می رسد مستعدهایی که علاقه مند به رشته ما هستند وارد این عرصه نشوند، پس بهتر است قدر امثالی همانند گنج خانلوها را بیشتر داشته باشیم. 3

بیشتر بخوانید:

  • سیاستگذاری دوچرخه سواری بانوان ربطی به شورای ششم مشهد ندارد
  • رکابزنان سنندجی قهرمان دوچرخه سواری غرب کشور شدند

برچسب‌ها:

نظر شما