شناسهٔ خبر: 48700932 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

عضو هیئت رییسه مجلس:

جلسه رای اعتماد کابینه سیزدهم کاملا بدون تنش خواهد بود/نمایندگانی که می خواهند به دولت بروند رای اعتماد آنها قطعی است/ رئیسی روز پنج شنبه کابینه خود را معرفی می کند

عضو هیئت رییسه مجلس گفت: افرادی که در مظان هستند و گفته می شود که قرار است از مجلس به کمک دولت بروند، آنهایی که سر زبانها هستند قطعا مجلس به انها رای اعتماد خواهد داد.

صاحب‌خبر -

«حسینعلی حاجی دلیگانی»، عضو هیئت رییسه مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با جلسه رای اعتماد به کابینه دولت سیزدهم گفت: بر اساس صحبت های رهبری مبنی بر سرعت عمل در تشکیل دولت، آقای رئیس جمهور روز 5شنبه برنامه و خط مشی دولت خود را همراه با وزرا مطرح و به مجلس معرفی می کند و مجلس بدون هیچگونه وقفه ای از روز شنبه صبح، کار بررسی تک تک افراد پیشنهادی را در کمیسیون های تخصصی مربوطه آغاز می کند. ضمن اینکه برای آشنایی بیشتر و رایزنی های لازم در قالب فراکسیون های مختلف و در قالب مجامع استانی، نمایندگان میزبان وزرای پیشنهادی خواهند بود و تلاش می شود که بیشتر با آنها آشنایی صورت بگیرد. همچنین برنامه پیشنهادی دولت و خط مشی و انطباق آن با سیاست های کلی کشور و قانون اساسی توسط معاونت قوانین مجلس و دیگر مجامع مربوط به مرکز پژوهش و غیره مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

او ادامه داد: کار رای اعتماد بلافاصله از روز شنبه بعد برابر آئین نامه شروع می شود و تا روز سه شنبه رای گیری نهایی انجام خواهد شد و قطعا نمایندگان هر وزیری را که بالاخره قوی باشد و در شرایط فعلی بتواند کار کشور و کار مردم را پیش ببرد با رای قاطع و بالا به او رای خواهد داد.

حسینعلی حاجی دلیگانی بیان کرد: قطعا در جلسه رای اعتماد به کابینه سیزدهم تنشی را نخواهیم داشت. با توجه به روحیات و کردار و منش آقای رئیس جمهور و همچنین نوع نگاهی که اکثر نمایندگان مجلس خواهند داشت فکر می کنم که هیچ گونه تنشی نخواهیم داشت، اما در عین حال دقت خواهیم داشت و هر کدام در جایگاه خود عمل خواهیم کرد. مجلس وظیفه دارد با دقت البته با سرعت اسامی معرفی شده را رسیدگی کند. شخصیت هایی که برای هر پست و برای هر وزارتخانه پیشنهاد می شود آن را کاملا بررسی می‌کنیم و اگر آن فرد توانمندی لازم را و مجموعه شرایط کافی را برای پست وزارت دارد، دریغ نخواهیم کرد. 

او با اشاره به حضور برخی از نمایندگان در کابینه دولت سیزدهم گفت: افرادی که در مظان هستند و گفته می شود که قرار است از مجلس به کمک دولت بروند، آنهایی که سر زبانها هستند قطعا مجلس به انها رای اعتماد خواهد داد.۷ 

بیشتر بخوانید:

نظر شما