شناسهٔ خبر: 48700839 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس نهاد رهبری دانشگاه ها تاکید کرد:

بعید می دانم تا مهر شاهد واکسیناسیون گسترده دانشجویان باشیم

طاهره مرادی

رئیس دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها با تاکید بر اینکه بعید می دانم تا مهر ماه شاهد واکسیناسیون گسترده دانشجویان باشیم، گفت: قولی که مسئولان داده اند این است که بخشی از آموزش های ما از سال جدید به شکل حضوری برگزار شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام مصطفی رستمی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اینکه دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها طی دوران کرونا تعطیل نبودند، اظهار کرد: فعالیت های دفاتر نهاد در دانشگاه ها به دلیل مجازی بودن آموزش سرعت بیشتری گرفت اما آنچه که مهم است، ماهیت این فعالیت هاست. چرا که در فضای حضوری دانشگاه ها شور، نشاط و هیجان علمی در دانشگاه ها ایجاد می شد که در تعطیلی دانشگاه ها این گونه نبود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه با شیوع کرونا، فعالیت های آموزشی دانشجویان به بستر مجازی انتقال یافت لذا فرصت حضور در فعالیت های فرهنگی در کنار سایر فعالیت ها به دانشجویان داده نشد و پیوستی که در فضای حضوری بین مجموعه فعالیت های دانشجویی وجود داشت در فضای مجازی محیط ها از هم گسسته شد.به این ترتیب هر فضایی فعالیت خود را انجام می دادند و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در قالب دیگری فعالیت پیدا کردند و نوعی احساس رخوت در بین دانشجویان ایجاد شد. اگرچه در حوزه فعالیت های فرهنگی نیز ابتکارات زیادی اتفاق افتاد اما تا رسیدن به شکل مطلوب فاصله داریم.

رئیس دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه این نهاد در بحث تزریق واکسن به دانشجویان ورود نمی کند، خاطر نشان کرد: بنده خود نیز هنوز واکسن نزده ام و منتظر ابلاغ گروه سنی خود هستم اما قولی که به آموزش عالی داده شده این است که بخشی از آموزش حضوری مهر ماه ۱۴۰۰ در دانشگاه ها آغاز شود. اما تصور من این است که بعید است در ترم اول سال جاری یعنی در مهر ۱۴۰۰ ما واکسیناسیون در حد بازگشایی دانشگاه ها داشته باشیم.

انتهای پیام

نظر شما