شناسهٔ خبر: 48695742 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو

نتایج ایران در روز یازدهم المپیک - مردم سالاری آنلاين

در روز یازدهم بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ طلسم کاروان ایران شکسته شد و کشتی‌گیر وزن ۹۷ کیلوگرم فرنگی موفق به کسب مدال برنز شد.

صاحب‌خبر -
در روز یازدهم بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ طلسم کاروان ایران شکسته شد و کشتی‌گیر وزن ۹۷ کیلوگرم فرنگی موفق به کسب مدال برنز شد.
به گزارش ایسنا، در یازدهمین روز از بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ ورزشکاران ایرانی در دو رشته وزنه برداری و کشتی مسابقه دادند. در این روز طلسم ۹ روز بی مدال ماندن کاروان ایران شکسته شد و محمدهادی ساروی در کشتی فرنگی صاحب مدال برنز شد. همچنین محمدرضا گرایی نیز به فینال وزن ۶۷ کیلوگرم رسید تا سومین مدال ایران هم قطعی شود.
البته در وزنه‌برداری علی هاشمی در یک ضرب در رده پنجم قرار گرفت و در دو ضرب اوت شد تا شانس مدال برای نخستین وزنه‌بردار ایرانی از دست برود.

*کشتی:
محمدرضا گرایی نماینده وزن ۶۷ کیلوگرم ایران، پنجمین و آخرین نماینده کشتی فرنگی ایران در این رقابت ها بود که در مبارزه نخست به مصاف جولیان هورتا از کلمبیا رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۸ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. او در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل فرانک استابلر دارنده ۳ مدال طلا و ۲ برنز جهان از آلمان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر ۵ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. او در مرحله نیمه نهایی مقابل راماز زویدزه دارنده مدال های طلای جوانان جهان و نقره زیر ۲۳سال جهان از گرجستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد تا تنها فینالیست کشتی فرنگی ایران در المپیک توکیو باشد.
 
محمدعلی گرایی دارنده ۲ مدال برنز جهان و نماینده وزن ۷۷ کیلوگرم ایران در دیدار رده بندی و برای کسب مدال برنز المپیک به مصاف شوهی یابیکو از ژاپن رفت و در پایان با نتیجه ۱۳ بر ۳ شکست خورد و پنجم شد.
گرایی روز قبل (دوشنبه) در دور مقدماتی این وزن در دور نخست مقابل فلورس پنا دارنده ۲ طلای پان آمریکن از کوبا با نتیجه ۷ بر ۳ به برتری رسید و در دومین مبارزه نیز در یک رقابت سخت و تماشایی با نتیجه ۵ بر ۵ از سد بوزو استارسویچ از کرواسی گذشت و راهی نیمه نهایی شد اما در سومین مبارزه و در مرحله نیمه نهایی مقابل تاماش لورینچ دارنده مدال طلای ۲۰۱۹ جهان از مجارستان با نتیجه ۶ بر ۵ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.
 
محمدهادی ساروی دارنده مدال برنز امیدهای جهان و نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران در دیدار رده بندی مقابل آروی ساوولاینن قهرمان زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۱۹ از فنلاند به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۹ بر ۲ به برتری و به مدال برنز المپیک رسید تا دومین مدال کاروان ایران در بازیهای المپیک، در روز یازدهم بدست آید.
ساروی روز گذشته در دور مقدماتی وزن ۹۷ کیلوگرم در دور نخست مقابل آدم بودجملین از الجزایر ۹ بر صفر به برتری رسید و در دومین مبارزه نیز برابر کریل میلوف دارنده مدال نقره ۲۰۱۸ جهان از بلغارستان با نتیجه ۶ بر صفر پیرو شد اما در نیمه نهایی برابر آرتور الکسانیان دارنده مدال های طلای جهان و المپیک با نتیجه ۴ بر یک شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.
 
*وزنه‌برداری:
علی هاشمی در رقابت‌های دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه برداری بازی های المپیک در پایان حرکت یکضرب رکورد ۱۸۴ را به ثبت رساند و در رده پنجم  قرار گرفت.
علی هاشمی در حرکت یکضرب رکورد ۱۸۴ کیلوگرم را به ثبت رساند و پنجم شد. 
هاشمی ‌در یک ضرب در حرکت اول وزنه ۱۷۷ کیلوگرم را مهار کرد و در حرکت دوم وزنه ۱۸۱ کیلوگرم را نیز توانست با موفقیت بالای سر ببرد. 
نماینده ایران در حرکت سوم ۱۸۴ کیلوگرم را مهار کرد و به کار خود در یک ضرب پایان داد. او در حرکت دوضرب ابتدا دو بار وزنه ۲۲۶ کیلویی را انداخت و بار سوم هم موفق به مهار وزنه ۲۲۸ کیلویی نشد تا از دور رقابت ها حذف شود و شانس کسب مدال را از دست بدهد. 

برچسب‌ها:

نظر شما