شناسهٔ خبر: 48695594 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

آغاز رگبار و رعد و برق در ۲۳ استان از امشب

امروز در ۲۳ استان به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

صاحب‌خبر -

 امروز در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، قزوین، اصفهان، یزد، قم، البرز، تهران، شمال سمنان، گیلان، مازندران، غرب گلستان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب و غرب کرمان، شمال و شرق فارس، شرق کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات چهارمحال و بختیاری به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد، این شرایط در مناطق مستعد با احتمال گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

 

فردا در استان‌های مازندران، ارتفاعات گلستان، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان، استان‌های واقع در ارتفاعات زاگرس مرکزی و برخی مناطق استان‌های یزد، اصفهان، کرمان، شمال و شرق فارس و هرمزگان به‌ویژه در ساعت بعدازظهر و اوایل شب رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

 

از روز پنجشنبه تا شنبه در اکثر مناطق کشور جو پایدار خواهد بود. با این حال تنها در روزهای پنجشنبه و جمعه در برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران، البرز و تهران و روز شنبه در نیمه شمالی آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید مورد انتظار است.

 

طی پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور به‌ویژه در منطقه زابل، خراسان جنوبی، جنوب سمنان، جنوب تهران، اصفهان، قم و مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود همچنین در این مدت شرق دریای عمان مواج است.

 

طی امروز و فردا اهواز با بالاترین دمای ۴۸ و ۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای بیشینه ۲۶ و ۲۷ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

 

 

مهر/

نظر شما