شناسهٔ خبر: 48694125 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جدیدترین لوکیشن‌های مستند "ایران‌زاد"؛ پای صحبت‌های "کمدین اصفهانی"+عکس

مستند بلند «ایرا‌ن‌زاد» به کارگردانی مجید‌عزیزی و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر‌ به دو منطقه جدید سفر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مستند «ایران‌زاد» که از ابتدای سال 1399 کلید خورده در حال حاضر مهمان مردم منطقه کاشان و اصفهان است و در این سفر با ارامنه ایرانی نیز هم‌صحبت شده است.
 
مجید عزیزی، کارگردان اثر، تجربه سفر ایران‌زاد به استان اصفهان را تجربه‌ای خاص و تکرار نشدنی می‌داند و می‌گوید: «سفر به اصفهان به ما یادآوری کرد که چقدر روایت انسان معاصر ایرانی با جغرافیای محل زندگی گره خورده است.»

در اصفهان، ایران‌زاد پای صحبت پسر کمدین و اینفلوئنسری نشسته که از مشکلات سربازی و خانواده‌اش گفته است. همچنین کشیش ارمنی از حال و هوای جنگ و تورلیدر برجسته ارامنه از خاطرات مواجهه با گردشگران خارجی گفته است. در سفر کاشان هم، فضه ریاضی نقاش و توان‌یاب از امید و بازگشت دوباره به زندگی و فرشته موسوی نوجوان افغانستانی از تجربه زندگی در ایران گفته است.

مجید عزیزی در خصوص روند ضبط ایران‌زاد گفته است: «ما برای تولید و ضبط مستند چالش بزرگ پاندمی کرونا را داشتیم. کوچک کردن گروه در سفرها، ایجاد فضای مطمئن از نظر پروتکل‌ها برای ضبط و محدودیت‌های دیگری که به علت این پاندمی اتفاق افتاد حتی در این سفرهای پایانی برنامه‌ریزی را برای ما سخت کرد اما کار متوقف نشد.»

 به گفته عزیزی، ایران‌زاد تلاشی است برای شنیدن روایت ایرانی‌ها از زندگی، روایتی از شادی‌ها، غم‌ها و اتفاقات تلخ و شیرین زندگی و ثبت و به تصویر کشیدن این روایت‌ها خط اصلی این مستند است.

 این مستند سینمایی در استان چهارمحال و بختیاری کلید خورده و تاکنون در اغلب استان‌‌های کشور فیلم‌برداری شده است و پس از اتمام مراحل فنی در جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی نمایش داده خواهد شد.

دیگر عوامل اصلی این فیلم عبارتند از:

مشاورپروژه: حامد شکیبانیا، مدیر تولید: محمدهادی‌ حیدری، دستیار کارگردان: فاطمه سادات ابوترابی، فاطمه سادات موسوی، سرپرست گروه تحقیق: ایمان معصومی، پژوهشگر: علیرضا زارعی، مدیر فیلم‌برداری: میثم بابایی، مدیر تبلیغات و رسانه‌: فرنوش آباء، مدیر صدابرداری: احمد افشار، طراح گرافیک: سیدعلی میرفتاح، تصویربرداری هوایی و عکس: سعید حسن راشدی.

مستند ,

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما