شناسهٔ خبر: 48688773 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کاپیتان سابق نفت آبادان:

فوتبالی‌ها به آبادان برگردند / نکونام، فولاد را به تیم آسیایی تبدیل کرد

پریسا زنگنه منش

کاپیتان سابق تیم فوتبال صنعت نفت آبادان با بیان این‌که مردم آبادان به دنبال فوتبال رو به جلو هستند که متاسفانه در لیگ بیستم نوع بازی‌های نفت به این صورت نبود، گفت: امیدوارم فوتبالی‌ها به آبادان برگردند و کار را به دست بگیرند.

صاحب‌خبر -

علی بختیاری‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در ابتدا درباره عملکرد تیم فوتبال نفت آبادان در لیگ بیستم، اظهارکرد: نفت آبادان برای فصل بیستم دیر بسته شد و از نظر بدنی نیز مطمئنا همه می‌دانستند که تیم از هفته هفتم هشتم به بعد دچار افت می‌شود که البته با توجه به علم بدنسازی که روز به روز در حال بهتر شدن است، می‌شد برای این نیز چاره ای اندیشید که به این صورت نشد. نفت در هفته‌های اول علی‌رغم این‌که عملکرد فنی خیلی راضی کننده‌ای نداشت، نتایج خوبی کسب کرد. بیشتر گل‌های آن توسط طالب ریکانی و روی خلاقیت او به ثمر رسید که جا دارد از ریکانی و سایر نفراتی که برای این تیم زحمت کشیدند، قدردانی کنم زیرا باعث شدند نفت را سال دیگر هم در لیگ برتر ببینیم.

آبادانی‌ها فوتبال رو به جلو می‌خواهند

وی با بیان این‌که مردم آبادان به دنبال فوتبال رو به جلو هستند که متاسفانه در لیگ بیستم نوع بازی‌های نفت آبادان به این صورت نبود، افزود: زمانی که سپاهان با فرهاد کاظمی قهرمان ایران شد و من نیز بازیکن نفت آبادان بودم، ۹۰ دقیقه حمله کردیم اما روی یک ضد حمله گل خوردیم ولی بعد از بازی هواداران آبادان به مدت ۳۰ دقیقه سرپا تیم را تشویق می‌کردند چون از نظر فنی، هوادار نفت فوتبال را می‌فهمد و خیلی برای آن مهم است که نفت در کنار نتیجه گرفتن، زیبا هم بازی کند.

نفت مقابل استقلال یک تیم ذلیل بود

کاپیتان سابق تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: به طور مثال نفت در لیگ بیستم در خانه خود مقابل استقلال تهران یک تیم ذلیل بود و واقعا از بازی آن خیلی ناراحت شدم زیرا در خانه خود هیچ حرفی برای گفتن نداشت. نفت تیمی نیست که در خانه خودش به حریف باج دهد ولی امسال جدا از نتیجه از نظر شکل فوتبالی نیز نفت مقابل تیمی مثل استقلال یک فرصت گل هم نداشت. امیدوارم سال آینده تمام تمرکز کادر فنی روی این باشد که هوادار آبادان چه می‌خواهد و چه فوتبالی را دوست دارد.

امیدوارم فوتبالی‌ها در آبادان کار را به دست بگیرند

وی  ادامه داد: حدود هشت سال در آبادان فوتبال بازی کردم و می‌دانم این تیم دلخوشی مردم آبادان است و جز این تیم فوتبالی چیزی ندارند. امیدوارم هر کسی به آبادان می‌رود، تمام تلاش خود را برای خوشحالی مردم هم از نظر فنی و هم از نظر فوتبالی به کار گیرد. امیدوارم امثال قاسم‌پور و داریوش یزدی و فوتبالی‌ها به آبادان برگردند و کار را به دست بگیرند، هر چند بعید می‌دانم. در هر صورت امیدوارم فصل آینده فصل خیلی بهتری برای نفت آبادان باشد.

حسینی یک تیم خوب و بی‌نام نشان را در مسجدسلیمان جمع کرد

بختیاری‌زاده در ادامه درباره عملکرد تیم فوتبال نفت‌مسجدسلیمان نیز خاطر نشان  کرد: تیم نفت با یک بودجه مشخص مثل نفت آبادان کارش را شروع کرد، البته چند هفته زودتر و حتی توانست مربی خود را هم انتخاب کند. حسینی یک مربی باهوش، زیرک، توانمند و فنی است که توانست یک تیم خوب و بی‌نام و نشان را جمع و جور کند که ستاره خاصی هم در تیمش نبود اما تیم خوبی را روانه مسابقات کرد و از نظر شکل فوتبال، فوتبال خوبی مقابل تمام تیم‌ها به نمایش گذاشت و علی‌رغم تمام مشکلات، یک تیم قابل احترام را درست کرد.

یزدی یکی از سالم‌ترین مربیان است

وی بیان کرد: تا زمانی که حسینی در این تیم بود، عملکرد فوتبالی نفت‌مسجدسلیمان خوب بود و فوتبال رو به جلویی بازی می‌کرد و تیم آرامش داشت، چون حسینی آرامش خوبی را به آن تزریق کرده بود اما از آن‌جا که نفت از نظر امکانات شرایط خوبی نداشت، طبیعی بود که هر مربی‌ای که با پیشنهاد بهتری مواجه شود با توجه به فشارهایی که به او وارد شده است، دوام نیاورد. مربی‌ای مثل حسینی هم وقتی به آن فشار وارد و بعد نیز با پیشنهاد بهتری مواجه شد، تیم را ترک کرد. سپس داریوش یزدی انتخاب شد که همه ما خوزستانی‌ها می‌دانیم یکی از سالم‌ترین مربیان مملکت است ولی تنها دو سه هفته به او برای تیمی که خودش نبسته بود، فرصت دادند و او هم با توجه به بحران تازه‌ای که تیم دچار آن شده بود، استعفا داد و محمود فکری که ارتباط خوبی با هواداران داشت، انتخاب شد که با یکی دو نتیجه خوب، به صورت مسکنی کار پیش رفت اما نفت مجددا دچار مشکل شد.

بزرگ‌ترین معضل فوتبال ایران مدیران هستند

این پیشکسوت فوتبال خوزستان ادامه داد: کار نفت‌مسجدسلیمان به ویژه بعد از بازی با ذوب‌آهن و اتهام کم‌کاری محمود فکری به سه بازیکن‌اش سخت‌تر شد. به نظرم تیم از نظر روحی روانی در نیم‌فصل دوم برعکس نیم فصل اول بود اما آن‌چه نفت را در نیم‌فصل دوم اذیت کرد، تغییر سرمربیان تیم بود که آرامش تیم را برهم زد. ضمن این‌که متهم کردن بازیکنان به کم‌کاری حتی اگر درست بود در آن مقطع نباید مطرح می‌شد چون جو تیم برهم خورد. هر چند خدا را شکر سهمیه استان حفظ شد ولی بزرگ‌ترین معضل برای فوتبال ایران مدیران هستند که امیدوارم مدیران قوی روی کار بیایند. مدیرانی که قدرت تصمیم‌گیری داشته باشند و بهترین تصمیم را با توجه به بودجه و خواسته مردم بگیرند.

نکونام فولاد را به تیم آسیایی تبدیل کرد

وی درباره عملکرد تیم فوتبال فولاد خوزستان هم عنوان‌کرد: نکونام در لیگ نوزدهم یک تیم معمولی را به یک تیم آسیایی تبدیل کرد و فولاد با نکونام عملکرد خوبی داشت و از نظر کارنامه عملکرد او قابل دفاع و مثبت است. فولاد حتی امسال هم تا لحظه آخر شانس کسب سهمیه را داشت و از نظر فنی یکی از باشخصیت‌ترین تیم‌های فنی ایران است. امیدوارم این شکلِ فولاد حفظ شود و با تقویت آن، سال آینده فولاد قوی‌تری را ببینیم زیرا هواداران حق دارند که سال آینده فولاد را قهرمان ببینند. امیدوارم این هواداران را با حضور تیم‌شان در بالای جدول خوشحال ببینیم. به هرحال روند فولاد در این دو سال مثبت بوده است و امیدوارم این روند با یک قهرمانی خوب تکمیل شود. در مجموع امیدوارم سه تیم خوزستانی را در لیگ بیست و یکم بالای جدول ببینیم.

مربیان به خاطر حمایت از فلان نماینده روی نیمکت‌ تیم ننشینند

بختیاری‌زاده با بیان این‌که می‌دانم آرزوی سختی است ولی امیدوارم مربیانی به روی کار بیایند که جدا از مسائل دیگر به خاطر بحث فنی‌شان انتخاب شوند، افزود: امیدوارم مدیران، مربیانی را انتخاب کنند که از دانش فنی برخوردار باشند، نه این‌که فرد به خاطر حمایت از فلان نماینده مجلس یا چسباندن بنر او روی دیوار، روی نیمکت تیم پر هوادار بنشیند زیرا هواداران گناه نکرده‌اند که مربیان تیم‌شان خطی انتخاب شوند.

بحث بومی یا غیربومی به فوتبال خوزستان کمک نمی‌کند

وی ادامه داد: بحث مربی بومی و غیربومی نیست و این بحث سال‌ها است که در استان تمام شده است. چه ایرادی دارد، نکونام با بیش از ۱۰۰ بازی ملی و حضور در اسپانیا در خوزستان کار کند؟ او فولاد ضعیف را تحویل گرفت ولی آن را به یک تیم آسیایی تبدیل کرد. هر چند او هم یک روز باید جای خود را به یک مربی دیگر بدهد ولی بحث بومی یا غیربومی از نظر فنی به فوتبال خوزستان کمک نمی‌کند. پس فوتبال خوزستان باید مهم باشد نه اشخاص.

انتهای پیام

نظر شما