شناسهٔ خبر: 48687229 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در اصفهان

رشد ۸۵ درصدی صادرات با برگزاری نمایشگاه مجازی

خبرگزاری صداوسیما

برپایی نمایشگاه‌های مجازی سبب رشد ۸۵درصدی صادرات کالا در اصفهان شد.

صاحب‌خبر -

رشد ۸۵ درصدی صادرات با برگزاری نمایشگاه مجازیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: برپایی نمایشگاه‌های مجازی واحد‌های تولیدی و صنعتی در شرایط محدودیت‌های کرونایی، موجب رشد ۸۵ درصدی کالا‌های صادراتی در سه ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در اصفهان شده است.
ایرج موفق افزود: اصفهان به عنوان اولین استان در کشور توانست نمایشگاه‌های مجازی را در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی مطرح و از محدودیت‌های کرونایی عبور کند.
وی با بیان اینکه در سه ماه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته وضعیت استان اصفهان در بخش صادرات کالا رشد قابل توجهی داشته است افزود: به‌دنبال آن هستیم که میز‌های توسعه صادرات ملی را که مسئولیت ۱۰ میز را استان اصفهان برعهده دارد افزایش و وضعیت را به سمت پیشرفت بیشتر و بهتر صنایع سوق دهیم.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: از تیر ماه ۹۸ تاکنون در مجموع هزار و ۱۰۰ مجوز با بیش از ۳۱ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ایجاد کارخانه جدید در استان اصفهان صادر شد.
موفق افزود: در سال گذشته هزار و ۴۵۰ قلم کالا از اصفهان به حدود۱۰۰ کشور جهان صادر شد که امسال استان در این خصوص شرایط بهتری را در صادرات تعداد کالا‌های بیشتر به کشور‌های بیشتر براساس حجم میزان صادرات و ارزش صادراتی داشت.
اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی‌ترین استان کشور به‌شمار می‌آید

نظر شما