شناسهٔ خبر: 48684534 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ۲ برابری تعداد بیماران تنفسی در خراسان جنوبی

دبیرستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی از افزایش ۲ برابری تعداد بیماران تنفسی در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، شریف زاده دبیرستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: روند موارد مثبت بستری در بیمارستان‌ها و تعداد بیماران تنفسی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نسبت به ابتدای شیوع ویروس کرونا ۴ برابر شده است.

او با اشاره به این که درصد رعایت دستور العمل‌های بهداشتی از ۵۸ درصد به ۵۴ درصد کاهش پیدا کرده است افزود: تا زمانی که درصد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ۸۰ درصد افزایش پیدا نکند همچنان روند مورد ابتلا به ویروس کرونا افزایشی خواهد بود.

شریف زاده بیان کرد: افزایش روند ابتلا به ویروس کرونا نتیجه رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم و اصناف است.

دبیرستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: با اینکه تالار‌ها و سالن‌های پذیرایی به صورت رسمی تعطیل شده است اما همچنان مراسم ترحیم و عروسی بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: استفاده از ماسک و رعایت دستور العمل‌های بهداشتی باید به عنوان یک فرهنگ به خانواده‌ها آموزش داده شود تا شاهد کاهش مورد ابتلا به ویروس کرونا باشیم.

شریف زاده ادامه داد: در خیز پنجم کرونا تنها ۷ گروه شغلی اجازه فعالیت دارند که در چنین شرایطی باید تصمیمات دوجانبه باشد تا هم معیشت مردم و هم سلامت تحت تأثیر قرار نگیرد.

دبیرستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی بیان کرد: تا روز گذشته تعداد ۱۱۵ هزار و ۱۸۲ نفر نوبت اول واکسن و ۳۰ هزار و ۵۷۸ نفر نوبت دوم واکسن را تزریق کرده اند که در مجموع ۱۴۵ هزار و ۷۶۰ دوز واکسن تزریق شده است.

او گفت: تاکنون ۲۰۷ هزار و ۳۱۶ دوز واکسن‌ها وارد استان شده که ۲۰ درصد از جعمیت هدف بالای ۱۸ سال استان واکسینه شده اند.

انتهای پیام/ک

نظر شما