شناسهٔ خبر: 48682466 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت نیرو | لینک خبر

فاز اول پست فوق توزیع پیام جدید در دزفول وارد مدار شد

حسن دهقاني

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: فاز اول پست فوق توزیع 132 به 33 کیلو ولت پیام جدید، در شهرستان دزفول وارد مدار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمود دشت بزرگ" بیان کرد: فاز اول پست پیام جدید دزفول 50 مگاولت آمپر ظرفیت دارد و دارای چهار فیدر خروجی است.
وی ارزش سرمایه گذاری این پروژه را 220 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با بهره برداری از این پست، بار پست های فوق توزیع پربار منطقه تعدیل می شود و کمک می کند که پایداری شبکه افزایش و ولتاژ شبکه برق جنوب دزفول بهبود پیدا کند. همچنین امکان تبدیل ولتاژ 11 به 33 کیلوولت پست فرعی دزفول ایجاد شده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان تاکید کرد: از مهرماه سال 99 تاکنون با احتساب ظرفیت فوق، 552 مگاولت آمپر در بخش انتقال و فوق توزیع به ظرفیت شبکه تحت نظارت این شرکت در استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد اضافه شده است.
دشت بزرگ اضافه کرد: تلاش کرده ایم در کنار مدیریت شبکه و حفظ پایداری آن با توجه به عدم تعادل در تولید و مصرف برق، پروژه های عمرانی شرکت و ایجاد ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های جدید را نیز ادامه دهیم که حاصل آن بهره‌برداری از سه پروژه (پست موبیل جنوب غرب اهواز، برق‌داری ورود و خروج خط ۱۳۲ کیلوولت دشت آزادگان – سوسنگرد اصلی، در پست سرو دشت آزادگان و بهره برداری از فاز اول پست پیام جدید دزفول) عمرانی در چند روز گذشته بوده است.

نظر شما