شناسهٔ خبر: 48679548 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

اپل برنامه ناشر محتواهای ضدواکسن را از اپ استور حذف کرد

صاحب‌خبر - فروشگاه‌های اپلیکیشن در حال مقابله با یکی از مطرح‌ترین برنامه‌های اجتماعی ضدواکسن هستند. اپل اپلیکیشن «Unjected» را به خاطر ارجاع نامناسب به همه‌گیری ویروس کرونا از اپ استور حذف کرده است. گوگل هم از این اپلیکیشن خواسته تا پست‌های نادرست را از روی این پلتفرم حذف کند.
به گزارش بلومبرگ، اگرچه Unjected خود را به عنوان محلی برای یافتن کسانی معرفی می‌کند که حامی استقلال درمانی و آزادی بیان هستند، پست‌های منتشر شده در این پلتفرم شامل ادعاهای غلطی درباره واکسن‌هاست. در برخی از این پست‌ها گفته شده که واکسن‌ها ژن‌ها را دستکاری می‌کنند، با 5G در ارتباطند و به عنوان تسلیحات بیولوژیکی به کار می‌روند.
سازندگان این اپلیکیشن در پلتفرم اندروید هم با مشکلاتی روبرو شده‌اند. گوگل در تاریخ ۱۶ ژوئیه به Unjected گفته بود دو هفته فرصت دارد تا پست‌های نادرست را از این پلتفرم حذف کند، وگرنه از پلی استور کنار گذاشته می‌شود. توسعه‌دهندگان پست‌های مشکل‌دار را حذف کردند اما «شلبی تامپسون»، هم‌بنیان‌گذار Unjected می‌گوید آن‌ها در آینده پست‌های حذف‌ شده را برمی‌گردانند.
اپلیکیشن Unjected علی‌رغم موضع اینستاگرام برای مقابله با دروغ‌پراکنی همچنان در این شبکه اجتماعی فعال است، منتها آن‌جا بیشتر درباره آزادی صحبت می‌کند و خیلی کم به نشر اطلاعات غلط می‌پردازد. گوگل و فیسبوک هنوز به درخواست رسانه‌ها برای اظهارنظر در این مورد واکنشی نشان نداده‌اند.
اپل می‌گوید این اپلیکیشن قوانین موجود برای نشر اطلاعات صحیح درباره کووید-۱۹ از منابع معتبر مثل سازمان‌های بهداشتی و موسسات درمانی را زیر پا گذاشته است. این برنامه ظاهرا از کاربران خود خواسته تا برای جلوگیری از شناسایی پست‌ها از کلمات غیرمستقیم استفاده کنند. همین مسئله اپل را به حذف Unjected از اپ استور مجاب کرده است.
منبع: دیجیاتو

نظر شما