شناسهٔ خبر: 48677378 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: رعایت نکات بهداشتی در لرستان به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: رعایت نکات بهداشتی در این استان به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است و در صورت ادامه عادی‌انگاری مردم شاهد افزایش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان سید "موسی خادمی" دوشنبه شب در نشست استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: با توجه به وضعیت تقریباً بحرانی کرونا در استان لرستان شاهد افزایش تعداد مبتلایان ، تعداد بستری شدگان و روند افزایشی تعداد فوت شدگان هستیم که ناشی از عادی انگاری شدید مردم است.

وی گفت: گویا مردم فراموش کرده اند که چنین بیماری خطرناکی وجود دارد اکنون  رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان بسیار کم و به زیر ۳۰ درصد رسیده بطوری که همه اعضای ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا اظهار نگرانی کرده که در صورت ادامه این روند در هفته‌های آتی متاسفانه شاهد مرگ خیلی از عزیزان خواهیم بود و مشکلات زیادی برای سیستم بیمارستانی و بخش درمان ایجاد خواهد شد.

خادمی ادامه داد: به همین دلیل از سه شنبه به مدت سه روز نسبت به ارزیابی و تاکید بر رعایت پروتکل ها در همه اماکن خاص مانند پاساژ ها،دفاتر خدمات و پیشخوان دولت ،مراکز پلیس + ۱۰، باشگاه های ورزشی، رستوران ها ، هتل ها و مراکز اقامتی ، تالار ها و سایر مکان های پر خطری که وجود دارد نظارت خواهد شد و اگر به این نتیجه برسیم که در این اماکن نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی همکاری نمی‌کنند، احتمالاً از روز شنبه باید به سمت تعطیلی کامل حرکت کنیم. 

استاندار لرستان با اشاره به احتمال تعطیلی در مناطق قرمز توسط دولت نیز گفت: اگر طبق تصمیمات ستاد ملی کرونا تعطیلی عمومی اعلام شود ما تابع تصمیمات کشور هستیم و اگر این کمیته استانی که قرار است چند روز اجرای پروتکل ها را بررسی کند به این جمع‌بندی برسد که با روش‌های عادی پروتکل ها رعایت نمی شوند ما مستقل از این، خودمان به سمت تعطیلی خواهیم رفت.

خادمی با اشاره به وضعیت بیمارستانهای استان اظهار داشت: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی تعداد مبتلایان به شدت در حال افزایش است تعداد فوتی ها به چهار تا پنج نفر در روز رسیده و آمار بستری ها هم خیلی بالا است که خوشبختانه هنوز تخت خالی وجود دارد اما اگر روند به همین شکل ادامه پیدا کند در چند روز آینده با مشکل تخت مواجه خواهیم شد .

وی با دعوت مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: روند ابتلا به بیماری روند بسیار تندی است و اگر رعایت نکنیم با مشکلات و محدودیت های جدی مواجه خواهیم شد.

نظر شما