شناسهٔ خبر: 48677354 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معرفی کتاب ؛

«راسپوتین» داستان فردی موثر در روی کار آمدن بلشویک‌ها

کتاب «راسپوتین» اثر ادوارد زرینسکی با ترجمه بیژن اشتری در نشر ثالث منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،کتاب «راسپوتین» اثر ادوارد زرینسکی با ترجمه بیژن اشتری در نشر ثالث منتشر شد. این اثر داستان یک دهقان بی سواد سیبریایی را به نام «راسپوتین» روایت می‌کند که توانست در سال‌های پایانی عمرش نفوذ زیادی روی آخرین تزار و ملکه روسیه داشته باشد. زندگی این مرد و همسرش بسیار پررمز و راز در سقوط امپراطوری روسیه و روی کار آمدن بلشویک‌ها تاثیربه سزایی داشت. تا آنجایی که گفتند بدون راسپوتین، لنینی در کار نبود. بدون لنین هم انقلاب اکتبر روسیه به وقوع نمی‌پیوست.

بیشتربخوانید

ادوارد راژینسکی در کتاب که نخستین زندگینامه راسپوتینی مبتنی بر استاد تازه یافته شده است هویت و شخصیت واقعی راسپوتین را منصفانه و بدون هرگونه پیش داوری برملا می‌کند. نویسنده کتاب توانسته است با مهارتی مثال زدنی دنیای عجیب و متناقض اعیان و اشراف روسیه را در سال‌ها و ماه‌های پایانی روسیه برای مخاطبان کتاب بازسازی کند.

راژینسکی مورخی است که هیچ گرایش سیاسی یا تعلق خاطری به چپ‌ها ندارد و به همین دلیل روایتش در دو کتاب «راسپوتین» و «آخرین تزار» برای مخاطبان تازگی دارد؛ چه بسا دقیقا مشخص می‌کند چرا رژیم اتحادیه جماهیر شوروی محکوم به فنا بود.

 

انتهای پیام/

نظر شما