شناسهٔ خبر: 48677332 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

فلسطین| دبیرکل جهاد اسلامی: سازش با اسرائیل غیر ممکن است/ تا...

اقتصاد ایران: دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه سازش با رژیم صهیونیستی غیر ممکن است، بر ضرورت از سرگرفته شدن درگیری با صهیونیست‌ها در کرانه باختری تاکید کرد.

صاحب‌خبر -
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که دستاورد مقاومت در جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه یک دستاورد ملی با ارزش است.

وی در گفت‌وگوی اختصاصی با عربی 21، بر ضرورت از سرگیری درگیری‌ با رژیم صهیونیستی در کرانه باختری تاکید کرد و گفت که این جزو مأموریت‌های گروه‌های مقاومت است.

النخالة درباره آینده آشتی ملی فلسطین و نقش جنبش جهاد اسلامی در نزدیک گرداندن دیدگاه‌های دو جنبش فتح و حماس گفت: آشتی بین این دو جنبش غیر ممکن است و هرگونه میانجیگری در این راستا هدر دادن وقت است. چگونه می‌توان دو برنامه مخالف هم را در کنار هم قرار داد؟ یکی به دنبال مقاومت است و دیگری با آن مخالف است.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره امکان سازش با رژیم صهیونیستی گفت: سازش با این رژیم غیر ممکن است و جنبش جهاد اسلامی از زمان امضای توافق اوسلو در سال 1993 میلادی پیش بینی کرده بود که این روند به شکست خواهد انجامید و فلسطینیان را وارد تنگنا می‌کند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو افزود: هرکس که سازش با اشغالگران را مطرح می‌کند و معتقد است که چنین چیزی ممکن است، او ماهیت پروژه صهیونیستی را درک نکرده است.

النخاله اظهار داشت: تشکیل دولت فلسطین ممکن نخواهد بود مگر از طریق تغییر موازنه قدرت و مقاومت. 

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که روند سازش با اسرائیل نباید به جایی ختم شود که فلسطینیان حقوقشان را از دست بدهند و موفق به تشکیل دولتشان نشوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما