شناسهٔ خبر: 48677165 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک کارشناس:

واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی مهمترین علت نابودی ورزش کشور است

پریسا زنگنه منش

یک کارشناس ورزشی با بیان این که به نام درآمدزایی، تمامی اماکن و زیرساخت های ورزش کشور به بخش خصوصی واگذار شود، خطای بزرگی است، گفت: اجرای ماده ۸۸ (واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی) مهمترین علت نابودی ورزش کشور است.

صاحب‌خبر -

کمال سعدی‌آل‌کثیر در گفت و گو با ایسنا، اجرای ماده ۸۸ (واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی) را مهمترین علت نابودی ورزش کشور دانست و اظهارکرد: درخواست تمامی ورزشکاران کشور از رئیس جمهور منتخب و رئیس مجلس شورای اسلامی این است که فکری به حال این مشکل که گریبانگیر ورزش کشور شده، کنند.

وی با بیان این که به نام درآمدزایی، تمامی اماکن و زیرساخت های ورزش کشور به بخش خصوصی واگذار شود، خطای بزرگی است، گفت: بیشتر افراد فعال در بخش خصوصی، کوچکترین تجربه و اطلاعاتی از چگونگی اداره اماکن ورزشی و حتی خود ورزش ندارند و همین مسئله باعث شده است ما شاهد پسرفت هرچه بیشتر ورزش باشیم.

این کارشناس ورزش افزود: بخش خصوصی تحت عنوان ماده ۸۸ اماکن ورزشی را کامل تحت اختیار می‌گیرد و ورزشکاران و تیم‌های ورزشی مجبور هستند برای استفاده از این مکان ها هزینه سنگین پرداخت کنند و بودجه ای که باید صرف آمادگی تیم ها شود در راه تهیه سالن مصرف می شود.

وی با بیان این که بخش مهمی از جامعه و به خصوص ورزشکاران از لحاظ اقتصادی در شرایط خوبی قرار ندارند، گفت: برای استفاده از تنها مکان ورزشی مناسب و استاندارد در برخی از شهرها راهی جز پرداخت مالی به تصاحب کنندگان این اماکن وجود ندارد که اجرای این ماده ظلم به جامعه ورزش کشور است.

سعدی‌آل‌کثیر با بیان این که به جای اختصاص بودجه برای در اختیار گرفتن مکان ورزشی می توان قهرمانان جدید کشف کرد و پرورش داد، تصریح کرد: متاسفانه گوش شنوایی در این خصوص نیست و همه می‌گویند قانون است و باید اجرا شود.

وی با اشاره به این که جامعه برای توسعه و پیشرفت به نیروهای سالم و شاداب نیاز دارد، ادامه داد: با افزایش هزینه های ورزش چگونه می توان انتظار داشت قشر زحمتکش و خانواده های کم برخوردار اجازه دهند فرزندان خود به سوی ورزش گام بردارند و ما شاهد تولد قهرمانان جدیدی باشیم؟

این کارشناس ورزش با بیان این که مشکلات ورزش کشور فقط به این یک مورد ختم نمی شود، گفت: تمامی ورزشکاران کشور انتظار دارند رئیس جمهور منتخب پس از آغاز فعالیت به صورت رسمی با حمایت و همکاری رئیس مجلس شورای اسلامی فکری به حال این مشکل که گریبانگیر ورزش کشور شده است، کنند.

انتهای پیام

نظر شما