شناسهٔ خبر: 48676855 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیماران دیابتی انسولینی برای واکسیناسیون کرونا به صف شوند

مدیر شبکه بهداشت و درمان هفتکل گفت: واکسیناسیون بیماران دیابتی که انسولین استفاده می کنند از امروز سه شنبه ۱۲ مرداد در شهرستان آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

مازیار مولایی پارده، مدیر شبکه بهداشت و درمان هفتکل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه واکسیناسیون بیماران دیابتی که انسولین استفاده می‌کنند از امروز سه شنبه ۱۲ مرداد در شهرستان آغاز می‌شود، گفت: دریافت واکسن مختص کسانی است که در سامانه جامع بیماران دیابتی ثبت نام کرده اند.

 او افزود: این فراخوان فقط مختص بیماران دیابتی است که انسولین استفاده می‌کنند بنابراین اگر بیماری از انسولین استفاده می‌کند و هنوز در سامانه ثبت نام نکرده است می‌تواند با مراجعه به سامانه زیر ثبت نام خود را کامل کنند:

مولایی پارده اظهار داشت:مردم عزیز واکسیناسیون را جدی گرفته و با فراخوان‌های شبکه بهداشت هماهنگ باشند و در اسرع وقت واکسن خود را دریافت کنند تا هر چه سریعتر شاهد ریشه کن شدن این بیماری منحوس باشیم.

دیابت یا بیماری قند (Diabetes Mellitus) یک اختلال سوخت و سازی (متابولیک) در بدن است و توانایی تولید هورمون انسولین در بدن از بین می‌رود یا بدن در برابر انسولین مقاوم می‌شود؛ ۴۶۰ میلیون نفر در دنیا به دیابت مبتلا هستند و سالانه ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام/ی

نظر شما