شناسهٔ خبر: 48674011 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مرادی:

احداث بیمارستان سرپل‌ذهاب تاکنون ۴۰ میلیارد ریال هزینه داشته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : برای احداث بیمارستان سرپل‌ذهاب تاکنون ۴۰ میلیارد ریال توسط خیرین نیکوکار هزینه شده و حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : کمک‌های انسان دوستانه خیرین بعد از زلزله نمود بیشتری پیدا کرد البته در زمانی که مردم استان کرمانشاه به کمک نیاز داشتند، تمام کشور به کمک آمدند.

او گفت : حضور آن‌ها هم از لحاظ مالی و هم روحی همه ما را تقویت کرد و حس همدلی و ایثاری که بین ما و هموطنانمان ایجاد شده بود غیر قابل توصیف است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: واقعیت این است که بعد اجتماعی و فرهنگی همدلی و کمک خیرین بیشتر از بعد اقتصادی آن است و خیلی اهمیت دارد که همه ما به فکر همنوع خود باشیم و در صورت امکان در کار‌های خیر و عام المنفعه مشارکت کنیم.

او افزود: فعالیت مجمع خیرین سلامت موجب می‌شود تا افراد نیک اندیش و خیر با اطمینان بیشتری اقدام به کمک در حوزه سلامت کنند.

مرادی گفت: مهمترین مساله در کار خیر همدلی و مشارکت با هم است و همیشه باید به صورت تیمی کار کنیم، اگر همکاری و همدلی نباشد کار پیش نمی‌رود، بنابراین باید با هم هماهنگ باشیم.

او ادامه داد: در بحث خیرین نباید صرفا بهداشت و درمان را در نظر بگیریم، بلکه کمک به دانشجویان کم بضاعت و نیارمند را هم باید در نظر گرفت.

سازمان‌های مردم نهاد و خیرین همیشه در کنار دولت هستند

مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در کشور ما سازمان‌های مردم نهاد و خیرین همیشه در کنار دولت هستند البته ارتقای سلامت و بهداشت هماهنگی و همدلی بیشتر در این زمینه را می‌طلبد.

 مسعود قلعه سفیدی افزود: در بخش بهداشت و درمان، گروه‌های جهادی نظارت بسیار خوبی بر حسن اجرای نیات شرعی خیرین حوزه سلامت دارند.

او افزود: هماهنگی در جهت بهره گیری از تمام امکانات و ظرفیت‌های دولتی و نهاد‌های عمومی و غیردولتی در مجمع خیرین سلامت این استان انجام شده است.

مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: در راستای تصویب طرح‌ها و پروژه‌های مشارکت مردمی در سطح دانشگاه پس از بررسی‌های صورت گرفته تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

او افزود: برای تسریع در انجام امور بهتر است هرگونه ارتباط با خیرین حوزه سلامت پس از طرح موضوع و هماهنگی با دبیر شورای هماهنگی مشارکت‌ها مردمی دانشگاه صورت گیرد.

قلعه سفیدی گفت: میزان مشارکت مردمی از اسفند ۹۹ تاکنون بسیار قابل توجه است، از جمله این مشارکت‌ها می‌توان به تامین تجهیزات پزشکی و بهداشتی مورد نیاز واحد‌های تابعه دانشگاه اشاره کرد.

او گفت: احداث مراکز جامع سلامت ریزه وند و قره بلاغ اعظم در شهرستان سرپل ذهاب و پایگاه فوریت‌های پزشکی کمربندی شرقی کرمانشاه از دیگر طرح‌هایی است که با مشارکت خیرین حوزه سلامت استان اخیرا به بهره برداری رسیده است .

انتهای پیام/د

نظر شما