شناسهٔ خبر: 48673879 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

نگاهی آماری به مصاحبه جنجالی فکری

کدام مربی قهرمانی لیگ برتر را از استقلال گرفت؛ فکری یا مجیدی؟

محمود فکری در مصاحبه اخیرش از عملکرد فرهاد مجیدی انتقاد کرد اما آیا او درست می‌گوید؟

صاحب‌خبر -
خبرورزشی -

مصاحبه جنجالی اخیر محمود فکری را اگر نخواندید حتما گفته‌های او در مورد فرهاد مجیدی و استقلال را دنبال کنید. فکری معتقد است استقلال بعد از او نتایج ضعیفی گرفته و اگر او مانده بود چنین اختلافی را با صدر جدول نداشت. فکری معجزه ای که به مجیدی نسبت داده می‌شود را قبول ندارد و نتایج استقلال برای او طبیعی است.

در ادامه نگاهی آماری به گفته های محمود فکری می‌اندازیم تا مشخص شود آیا انتقاد او از مجیدی به جاست یا خود فکری در عدم موفقیت استقلال مقصر بود؟

دو امتیازی که فکری قبول ندارد!

محمود فکری بارها اشاره کرده که نیم فصل تیم را با ۴ اختلاف امتیاز از صدر جدول تحویل داده است اما بعد از نیم فصل اول استقلال در بازی با مس رفسنجان به میدان رفت و دو امتیاز اختلافش با صدر جدول بیشتر شد. تساوی در رفسنجان در آمارهای فکری قرار نگرفته و شاید بازیکنانش را به دلیل کم کاری مقصر می‌داند. اگر این بازی را در نظر بگیریم استقلال با ۶ اختلاف امتیاز از صدر جدول در اختیار مجیدی قرار گرفته و او هم اختلاف با صدر را به ۱۱ امتیاز رساند که سهم او یک امتیاز کمتر از فکری است و در این خصوص تلاش مجیدی بیشتر از فکری بود.

پیشرفت استقلال در حد و اندازه پرسپولیس بود

فکری در انتقادهایش از مجیدی به نکته جالبی اشاره می‌کند. او معتقد است استقلال باید مانند پرسپولیس و سپاهان در نیم فصل دوم پیشرفت می‌کرد و به قهرمانی می‌رسید.

برای بررسی این موضوع، میانگین امتیازات استقلال در لیگ برتر را به دو بخش زمان مربیگری فکری و مجیدی تقسیم کردیم. استقلال در زمان حضور فکری از هر بازی حدود ۱.۶۲ امتیاز را کسب کرد و این در حالی است که تیم مجیدی ۲.۰۷ امتیاز از هر بازی گرفت.

پیشرفت کسب ۰.۴۵ امتیاز از هر بازی در زمان حضور مجیدی رقم خورد و جالب است بدانید پرسپولیس در نیم فصل دوم نسبت به نیم فصل اول ۰.۴۶ امتیاز بیشتر از هر بازی گرفت. این آمار ثابت می‌کند تیم مجیدی پیشرفتی مشابه با تیم قهرمان لیگ برتر نسبت به نیم فصل اول داشته و نمی‌توان عملکرد او را منفی دانست.

انتقادات فکری از مجیدی بیشتر شبیه به یک اختلاف شخصی است. فکری عامل کم کاری شاگردانش را مجیدی می‌داند و همین موضوع باعث شده که در پایان فصل سرمربی استقلال را زیر فشار انتقادات قرار دهد. با این حال عملکرد مجیدی وقتی به چشم خواهد آمد که جامی‌کسب کند و جام حذفی مهترین زمان برای نمایش عملکرد تیم مجیدی است و تا پایان این رقابت ها نباید استقلال را ارزیابی کرد.

نظر شما