شناسهٔ خبر: 48673162 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تنش میان پکن و برلین بالا گرفت؛

اعزام کشتی نظامی آلمانی «بایرن» به دریای چین جنوبی

در پی افزایش تنش ها میان پکن و برلین، وزارت دفاع آلمان در اقدامی کم سابقه، از اعزام نخستین کشتی نظامی خود به آب های دریای چین جنوبی پس از چند دهه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی افزایش تنش ها میان پکن و برلین، وزارت دفاع آلمان در اقدامی کم سابقه، از اعزام نخستین کشتی نظامی خود به آب های دریای چین جنوبی پس از چند دهه خبر داد.

بر اساس این گزارش، کشتی نظامی «بایرن» قرار است به ناوگان کشتی های جنگی غربی حاضر در این دریا بپیوندد؛ اقدامی که کشورهای غربی از آن به عنوان زنگ هشداری برای آنچه آنها بلند پروازی های منطقه ای چین می خوانند، یاد می کنند.

مقامات دولت آلمان اما هدف از اعزام این کشتی را لزوم حصول اطمینان از حفظ تجارت آزاد در این منطقه و محدود سازی فعالیت کشتی های ماهیگیری چین در اطراف تنگه تایوان اعلام کرده اند.

با اینحال، دولت آلمان تاکید کرده که برلین به هیچ عنوان مدعیات چین در خصوص مالکیت بر تمامی آب های منطقه ای در دریای چین جنوبی را نخواهد پذیرفت.

این در حالیست که چین، مهمترین شریک تجاری آلمان بوده و به گفته کارشناسان، این اقدام برلین منجر به ایجاد تضاد در منافع اقتصادی و سیاسی این کشور خواهد شد.

«آنه گرت کرامپ کارنباوئر» وزیر دفاع آلمان امروز برای مشایعت کشتی نظامی بایرن که قرار است به استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و ویتنام سفر کند، امروز به بندر «ویلهلم شاوِن» رفته است.

به گفته مقامات نظامی آلمان، ماموریت این کشتی نظامی هفت ماه به طول خواهد انجامید.

نظر شما