شناسهٔ خبر: 48673156 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اخبار مهم امروز گروه سیاسی برنا

خبر، مصاحبه و گزارش‌های پر بازدید گروه سیاسی را هر روز در ساعت 20 در خبرگزاری برنا بخوانید.

صاحب‌خبر -

 به گزارش برنا، اخبار مهم گروه سیاسی خبرگزاری برنا به این شرح است:

رئیس جمهور:

کلمه زیبا «علی برکت الله» را برای آخرین بار بیان کردم/ چه کارهایی بین تیر و دی شد و چه حوادثی اتفاق افتاد که نمی‌توانم بگویم/ جمعه‌ای نبود که با وزیری تماس بگیرم و مشغول کار نباشد

رئیس جمهور گفت: چه کارهایی بین تیر و دی شد و چه حوادثی اتفاق افتاد تا توافق برجام اجرایی نشود و خیلی از مردم خبر ندارند و شاید فقط عده ای از سیاسیون، بدانند.

***********

رئیس دفتر رئیس جمهور:

تاخیر عامدانه رییس‌جمهور در جلسه با رهبر انقلاب صحت ندارد/ نمی‌توان انتظار داشت این دیدارها آنچنان که در گذشته مرسوم بوده انجام شود/ بعضی از رقبای دوران انتخابات همان رویه دوران انتخابات را حفظ کردند

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: یک اشکال اجرایی بین مسئولین ذیربط برای انتقال ساعت بوجود آمده بود، ساعتی که به ما منتقل شده بود ساعت یازده بود ولی دفتر مقام معظم رهبری برای ساعت 10:30 برنامه ریزی کرده بودند، چون دیدار در روز چهارشنبه بود در آن روز جلسه داشتیم و پس از پایان جلسه به دیدار ایشان رفتیم؛ تاخیر عامدانه رییس‌جمهور در جلسه با رهبر انقلاب صحت ندارد.

*************

وزیر امور خارجه در گفتگو با برنا:

سخت ترین هفته من در وزارت خارجه شهادت سردار سلیمانی و حادثه هواپیمای اوکراینی بود/ دولت اینده یک اسب زین کرده در مذاکرات دارد و از آن استفاده کند

وزیر امور خارجه گفت: سخت ترین هفته من در وزارت خارجه شهادت سردار سلیمانی و حادثه هواپیمای اوکراینی بود؛ خیلی بر من سخت گذشت.

************

اعتبارنامه رئیسی تائید شد

اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان امضاء و به دفتر مقام معظم رهبری ارسال شد.

**********

سید نظام الدین موسوی خبر داد

استقبال 73 کشور برای حضور در مراسم تحلیف/ حضور عربستان قطعی نیست

سخنگوی هیئت رئیسه، در نشست خبری خود گفت: ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان برای حضور در مراسم تحلیف اعلام آمادگی کردند که ۱۰ نفر از سران کشورها، ۲۰ نفر از روسای مجالس، ۱۱ وزیر خارجه، ۱۰ وزیر دیگر فرستادگان روسای دولت‌ها، نواب رئیس مجالس، هیات‌های پارلمانی مقامات و نمایندگان ۱۱ سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای هستند.

************

یک چهره سیاسی اصلاح طلب:

اگر قرار بر محاکمه باشد احمدی نژاد مقدم است/ شاهد فاجعه‌هایی در حکومت در زمان آقای احمدی نژاد بودیم

یک چهره سیاسی اصلاح طلب عنوان کرد: ما معتقدیم که هم کار احمدی نژاد باید مورد بازخواست قرار بگیرد و هم مدیران مسئولان پس از ایشان.

********

بیشتر بخوانید:

نظر شما